Har nog chockat kroppen idag.

Oj oj oj, vilken dag…. 

Prommis till jobbet á 2,2 km, prommis på lunchen á 3,5 km, prommis hem från jobbet, via MAXI á 2,7 km & så kvällspromenad med Mervi & Anna á 8,9 km. 

Jodå, totalt har jag traskat 17,3 km idag!! Å bränt 2067 kcal!! Inte så illa pinkat. 

Kroppen kommer förmodligen att visa sig från sin sämsta sida imorgon…. men what the f***k ! Det är riktigt skönt att ta ut sig någon gång mellan varven. 

Bild

Har man väl börjat att traska, så går benen nästan av sig själv… & man avverkar steg, efter steg, efter steg… & rätt vad det är har man gått 9 km. 🙂

Det som sporrar mig nu är att jag konstaterade härom dagen att jag gått ner 7,7 kg sedan min resa startade. Jag har alltså bara 2,3 kg kvar till den första ”10an”. Heeelt galet!! Så nu har jag inte fokus på att jag gått ner 7,7 kg, utan på att jag BARA har 2,3 kg kvar till ”10an”. 

Å det är en sporre att vilja PWa, gyma, jogga, zumba, gympa 27 timmar om dygnet för att nå målet fortare. 🙂 Men självklart ska jag sansa mig. Det får ta den tid det tar. Jag har ju egentligen ingen brådska. Jag måste ju faktiskt beakta att jag passerat det magiska 40-strecket! Det gör att huden är inte så elastisk längre, så jag vill gärna att den hänger med så mycket som möjligt. Så inga gigantiska viktras á la Biggest Loser här inte!!!

Jag fasar redan nu för hur kroppen kommer att se ut när jag nått mitt mål. Jag försöker tänka bort det… men det är lite svårt. För det är ju nu jag börjar se förändringarna. Ta ”småtjejerna” till exempel. De har aldrig minskat förut, när jag tappat vikt… men nu… när jag mätte mig i måndags, hade jag på 2-3 veckor tappat 4 cm runt bysten!! Galet!!

Bild

Nu får det nog bli en dusch & sen lopplådan…. är galet trött… Ja just det…. kanske skall stretcha i 3 timmar först! 😉

Vi hörs imorgon igen. 

Puss & kram

One thought on “Har nog chockat kroppen idag.

  1. Åh, jag älskar promenader. Det är basen i min träning, en träningsform jag alltid kommer tillbaka till och som jag saknar om jag gör uppehåll. Vardagspromenader skapar ett behov av att gå ännu mer. Njut!

Kommentera

