Dagen började katastrofalt illa…

Halloj snyggingar!

Tisdag kväll & dagen idag har varit ganska omtumlande…
Den började katastrofalt, med migrän. Anar att det är kroppens sätt att säga ifrån. Så det var bara att smsa chefen & meddela att jag kommer senare & försöka somna om.

När jag sedan vaknade till liv vid 08:30 var jag illamående… det har hänt att jag spytt av huvudvärken, så jag tänkte att jag måste försöka få i mig något att äta om & utifall att…. så jag kastar in en portion havregrynsgröt i micron. Det är bara det att när jag öppnar dörren till micron när 2 min har gått, så har halva portionen letat sig över tallrikskanten & ligger spridd över hela glasfatet i micron… *suck*
Där & då tänkte jag; – Shit, ska det bli en sån dag idag….

Men jag gjorde rent micron & slevade i mig havregrynsgröten. Kan ju inte säga att jag mådde direkt bättre, men jag fick i mig frukost & hade således något i magen om & utifall att….

Å när det var dax att röra sig mot jobbet, så tänkte jag att en lunkapromenad till jobbet kan göra gott för att mota bort det sista av migränen. Sagt & gjort… det var ju bara det att när jag kom fram till jobbet, så hade jag bara gått en aningens långsammare än jag brukar. För det tog ca 1 minut längre tid att gå idag mot vad det brukar.

Väl på jobbet var det fullt ös… hade fortfarande lite att ta itu med efter semestern, så det var bara att börja beta av mailen & läsa in sig på sina jobb. Käkade vid skrivbordet för att beta av så mycket som möjligt eftersom jag inte kunde jobba över idag. Det var ju föräldramöte med Robins hockey idag åxå.

Sen blev det snabb prommis hem för att hämta bilen & åka upp till Hovet där det var föräldramöte.

Kom hem här för ca 1 timme sen & har stekt på ”lunchkorvar” till mig & Robin & han tinade pasta som fanns i frysen. Så en liten korv ilade ner i matlådan, som jag sen fyllde med wokgrönsaker för att slippa kolhydraterna som finns i pastan.

Imorse var det dessutom invägning i Viktväktarna… jobbigt att väga sig både måndag & tisdag. Kanske skall utgå från Viktväktarnas invägning, eftersom den kommer som en påminnelse i telefonen varje tisdag kl 07.00.
Enligt vågen idag har jag gått ner 0,9 kg under förra veckan!

Det innebär att jag totalt har gått ner 7,7 kg!!!! Kan ni fatta??!!! Jag har 2,3 kg kvar till de första 10kg!! HELT FENOMENALT OTROLIGT!!!

Jag tar med mig den tanken i säng & låter den motivera mig under morgondagen!

Puss & kram från en lycklig en!!

Kommentera

