Dagen idag ägnas åt vila – på lördag är det seklets comeback!

Torsdag idag… & snart helg… 

Arbetsdagen gick i ett rasande tempo… har fått iväg ett par riktigt kluriga offerter vilket känns skönt. Det var ett nedrans tänkande, trixande & räknande i 3 olika valutor innan jag fick till det.  Såna utmaningar gillar jag! Å man blir lite extra glad när man som den rookie jag är till slut får till det… 🙂

Bild

 

Vid strax efter kl 15 kastade jag in handduken & begav mig till Opus Bilprovning för att göra en efterkontroll på syrrans bil. Jag har ju kört den det sista halvåret… & när jag var & besiktigade den så fick vi nerslag på bromsar & en strålkastare som bländade. Men nu är det åtgärdat & den grymt trevliga killen på bilprovningen gav den lilla svarta Peugoten grönt ljus att fara omkring ett år till. 

Väl hemma strax efter 16, så var Robin & hans flickvän åxå här hemma. Robin hade varit hos tandläkaren & då är det närmare hem till mig. Å de stackars ungdomarna var utsvultna, så jag fick kasta mig över spisen & svänga ihop en ugnspannkaka. 

Idag var det ju bestämt att jag skulle vila från all motion & så har jag åxå gjort… imorgon skall det joggas igen… samma intervaller som jag gjorde igår. Ska bli nice… Men jag tror att jag skall göra det när jag kommer hem från jobbet imorgon. 

Bild

Jag skall nog börja dagen med en PW imorgon bitti, om det inte regnar fortfarande.

E ju sjukt taggad att hålla min utmaning om 4 kg på de kommande 2 veckorna. 

På lördag är det dessutom dax för seklets comeback!! Jag & mitt gamla handbollslag skall möta Tellus…. Å jag som väger ca 25 kg mer än sist jag sprang fram & tebax på en handbollsplan!!! Men jag har gett mig faaan på att jag skall vara med ett par byten i alla fall. För jag tror jag kommer att ångra mig om jag inte provar. 

Bild

Jag är inte så orolig för det fysiska…. att stå still & ta emot & dela ut smällar är nog inga svårigheter…. det är det där nedrans springandet jag är rädd att inte klara av. För jag kommer inte att ha någon 9-meters position.. utan tror jag kommer att få hänga på min gamla vänsterkant! Å jag behöver ju inte skjuta nåt… 😉

Nu skall jag hejja fram Luleå, så att inte hockeysäsongen tar slut ikväll & Skellefteå tar SM-Guld… 

Puss & kram

Pernilla

Kommentera

