Jag gjorde det!!!!!!!! :-D

Jag vill rusa ut i skogen & lägga av ett vårskrik á la Ronja Rövardotter!! Jag är såååå lycklig… så glad… så…. eeehhhhiiiiiiiiiii. 

Allt började med att jag satt på kontoret idag & kikade ut genom fönstret & såg det vackra vårvädret. Jag har såå länge väntat på att det skall bli så här mysigt ute… solsken, varma vindar… 

Helt plötsligt så slog det mig… jag vill jogga!!! Å jogga är något jag tänkt ta upp, men efter att jag tappat ca 10 kilo, så det inte blir så himla mycket för mina stackars knän & fotleder att kånka runt på. MEN… idag var dagen då det hände…. Jag hade sedan tidigare hittat ett bra nybörjarprogram på IForm.se. Där säger de att man på 12 veckor skall klara av att springa 5 km. 

Jag har dock modifierat den lite, så jag lägger till en jogg-intervall på varje träningstillfälle… detta för att utmana mig själv lite. 

Idag så kom jag således hem & böt om & gav mig ut, efter att ha lagt in intervallerna i min Endomondo (appen i telefonen där jag registrerar min motion). Jag har köpt den version där man kan jobba med intervaller. Mycket tacksamt idag… 😉

Första jogging-minuten var rent euforisk, jag kände i o f s i knäna att jag var grymt otränad. Men, det gick mycket lättare än jag trodde att köra. Den andra minuten kändes åxå oförskämt bra, det var tungt, tyngre än den första, men helt hanterbart. Den 3e & sista däremot… den var på asfalt & i mycket lätt uppförslut. Men det räckte…. jisses vad det tog emot. Men jag grejade det. UTAN fusk. 🙂 Å när jag hämtat andan, så började, ironiskt nog Eye Of The Tiger att ljuda i öronen…. ha ha ha ha. Det var nästan som om någon högre makt verkligen ville berömma mig. Å jag säger bara det, hade det funnits en trapp i närheten, så hade jag gjort som Rocky, rusat uppför & segrande sträckt armarna i luften. 

Bild

Det känns som om jag vunnit VM-guld! Å jag skulle ha kunnat springa säkert 20 intervaller till…. i ren eufori. Men, någonstans måste man ju hejda sig. Å det vore ju pinsamt om man fick ringa efter en lyftkran som hjälper mig ur sängen imorgon & sätter ner mig på min stol på jobbet. 😉

Nåja, imorgon får det bli lugnt med motionen tror jag. Å klara mig på vardagsmotionen, promenaderna till & från jobbet (som jag varit sjukt dålig på de sista veckorna) & så den obligatoriska lunchpromenaden förstås. 

Nästa löprunda är inlagd till fredag. Å jag längtar faktiskt. 

I o m att jag börjat med detta joggande redan nu, så har jg utmanat mig själv: 

4 kg på 2 veckor!!

Bild

Tror ni jag klarar det? Jag hoppas det…. vill ha lite skjuts nu, när jag äntligen börjar känna mig frisk & få lite energi… Jag skall sätta upp lappar på kylen & på datorn på jobbet, så att jag blir påmind om min utmaning när jag känner för att hoppa över något träningspass, eller känner mig sugen på något onyttigt. 

Nu får det bli sängen, så jag orkar upp imorgon. 

Puss & kram på er, från en euforisk en

Bild

 

 

One thought on “Jag gjorde det!!!!!!!! :-D

  1. Bra! Den där känslan att längta efter träning, att inse att man kan, den är underbar. Jag har själv tränat Indoor Walking under vintern för att våga jogga till våren. Nu är det vår!

Kommentera

