Liljor, hantverkare & PW.

Halloj Snyggingar, 

Torsdag & halvdag på jobbet idag. Skönt att bara jobba halv dag när man inte är riktigt kry… har än mer ont i halsen idag & näsan rinner & killar som tusan. Så jag liftade med bästa syster till jobbet idag & vid klockan 12 när det var dax att röra sig hemåt fick det bli en solskenspromenad.

När jag kom hem tittade jag till påskbuketten jag fick av mamma & pappa & liljorna hade slagit ut! Så stora & vackert gula. 

Bild

Anledningen till att jag gick hem tidigare idag var att jag hade stämt träff med 3 stycken hantverkare som skulle komma hem & titta på mitt badrum för att kunna lämna offerter för att renovera det. ÅNGESTEN är stoooor kan jag säga! Gillar INTE att lägga ut så stora belopp när man är ensam inkomsttagare i familjen!

När alla varit här & kikat, så smsade syster & frågade om jag ville ta en PW med henne & en kompis till henne…. sagt & gjort. Kläder på & ut i kvällssolen! Så himla mysigt. 

När jag kom hem, så blev det en matlåda från Skärtorsdagens middag med min älskade familj. 

Bild

 

Viktväktarrecept med pressad potatis, sparris & lax som körts in i ugnen med sweet chilisås & vitlök (skulle vart cashewnötter åxå men syster är allergisk) 

Nu kikar jag på Tonårsbossen på TV3, mycket intressant. Man kanske skall lämna över alla pengar i händerna på killarna varsin månad. 🙂

Snart är det programmet slut, då blir det dusch & skutt i lopplådan. 

Puss & kram Pernilla

Kommentera

