Djävulen for i mig idag.

Ja jäklar vad man glömmer fort att måndagen var en ledig dag. Fick en chock när det gick upp för mig att det är onsdag idag, REDAN! 🙂

Mindre kul var det att vakna upp & känna att jag hade ont i halsen igen & en killande näsa. *MORR*. Det känns verkligen som om det är 1 steg fram & 1½ tebax just nu. Men jag känner att jag inte kan tolerera att min kropp spelar mig såna spratt, så fort jag känner att jag är med i matchen igen! Så jag klev upp, fixade det som skulle fixas & gav mig av med ryggsäck innehållande träningskläder mot jobbet. 

Ja va fanken… kläderna kan ju få följa med, de väger inget. Å försvinner det halsonda under dagen är det ju ingen fara tänkte jag. 

PB blev det på sträckan hem-jobbet. En hel minut fortare gick det idag… tack för det televerket. 

Bild

 

Ser jag inte lite morgonpigg ut? *impad själv*

Nåja, var på jobbet till halv 8, hämtade en kopp kaffe medan datorn värmde upp…. sen vet jag inte vad som hände. För typ 4 minuter senare var klockan 11.57.  Å dax för lunchpromenad med Eva R & Eva J. Vi som kör vårt lunkatempo runt på ca 35minuter, medan kollegor Johan, Göran & Carina älgar på som om de blir jagade av vargar. 😉

Halsen & jag hade en tyst kamp…. & det är nog oavgjort just nu… för halsen gör lika ont som när jag vaknade. Plus att en killande näsa lagt sig i matchen, har nyst säkerligen 1 gång i timmen idag *suck*. Nåja, jag blev skitsur, så kl 18.30 plockade jag ihop på jobbet & gav mig av mot gymet. Mitt tänkta benpass kan omöjligt vara så tungt att jag faller ihop död för att jag har ont i halsen resonerade mitt sämre samvete. Å djävulen dansade tango av lycka. 

Så jag hoppade upp på crosstrainern, satte den på 20 min uppvärmning & kände att jag hade lite mer & ge, så jag ökade motståndet ett snäpp + att jag höll ett något högre tempo än jag brukar (ytterligare ett PB *skryter*). Sista minuten var jag så galen så jag tog i för kung & fosterland på den stackars crosstrainern. Men ack vad nöjd jag var när jag vinglade av den. Ha ha ha ha. 

Körde sedan framsida & baksida lår, lite axlar & skuldror… å så lite balansbräda för mina knasknän. Sedan blev det benstretch & prommis hemåt. 

Kompis Endomondo säger att alla promenader & tiden på crosstrainern gör att jag bränt typ  950 kcal. 🙂

Imorgon blir det kort dag på jobbet, har bokat in 3 hantverkare som skall komma & kika på mitt trasiga badrum, så de kan lämna offerter. Så motionsplanen imorgon är: lååååångpromenad. Å så ska jag leta rätt på/ konstruera ett styrkeproram jag kan köra efter på gymet. 

Nu blir det i a f en het dejt med John Blund. Hoppade ner i sängen före kl 22 ikväll, nu visar klockan på 23.40 = INTE OK!

Puss & kram Pernilla

Kommentera

