Tebax i rätt hjulspår igen…

Halloj Snyggingar, 

Hoppas att ni haft en bra dag…. jag vaknade mer död än levande imorse. Å jag vet precis varför. Den beryktade ”söndagsångesten” kom krypande en helt vanlig måndag… *urk*. Tror inte jag somnade förrän närmare halv 2. Å när klockan då ringer 05.45, är det inte så konstigt att det känns som om man bara blinkat till. 

Så det fick bli bilen till jobbet idag *skäms*. Ingen uppiggande morgonpromenad, men väl en grym lunchprommis med kollegor Eva & Eva. 

Eftermiddagen flöt sen på i ett nafs, det känns nästan som om Sverige som enda land i världen firat påsk i helgen, för över 60 e-mails låg snällt & väntade på mig när jag kom till kontoret imorse. När klockan sen var 18.30 så hade jag betat av nästan allihop. 

Det var inte långt ifrån att jag tyckte det var försent att åka till gymet, men jag satte ner foten för mig själv & sa; NEEEEEJ Pernilla, nu är det du som pinnar iväg till gymet. Du har varit i din svacka alldeles för länge. 

Sagt & gjort, jag styrde kosan mot gymet & inledde med 25 minuter på crosstrainern. Sedan   blev det axlar, bröst, rygg, mage & armar i ett rasande tempo. Alla övningar gjordes 3×12. Jag fick till & med blodad tand… för jag började tänka på att jag skulle leta fram mitt gamla träningsprogram från förrförra våren. Det jag fick av PTn på mitt förra gym. Det måste ju gå att dela upp & få till ett bra träningsschema av. Annars får jag välan leta efter något bra nybörarprogram på nätet… det borde finnas massor. 

Nu är det dax att sussa. Har tänkt vara kl 7 på jobbet imorgon. Å det skall bli prommis till jobbet, lunchprommis, sedan prommis till gymmet, träna lite ben & därefter anar jag att jag får krypa hem… hi hi hi. 

Puss & kram Pernilla

 

Kommentera

