Bakslag – det är då man skiter i att bryta ihop, men kommer igen fort som fan.

Hej godingar!!

Förlåt för att jag varit borta så länge….men jag har haft fullt upp på jobbet. Å det har lixom sugit musten ur mig, så jag har varit helt urlakad när jag kommit hem. 

Men nu, måste jag övervinna den där nedrans orkeslösheten. Å ta itu med alla måsten vare sig man orkar eller inte. 

Jag har faktiskt hållit i mina promenader riktigt bra ändå & känner att de sista spåren av det envisa virus som härjat i min kropp börjar ge sig av, så jag skall nog försöka mig på ett par besök på gymet denna vecka! För att känna mig för lite… 🙂

Jag hade ju den ofattbra turen att få en dejt med Mr Scale igår morse igen. Jisses vad jag blev besviken!! Här hade jag tjuvvägt mig i lördags & var då bara 2 hg från mitt första delmål. Men när jag ställer mig på vågen igår morse…. så är jag helt plötsligt ännu längre ifrån delmålet. 1,4 kg för att vara exakt!! 98 kg visade den fräcke djävulen. Gissa om jag höll på att kasta vågen rätt in i kaklet! Nåja, snabbt som ögat kirrade jag till veckans motto: 

Ge inte upp, ge järnet… 

Så började jag klura på hur jag skulle ta mig genom detta bakslag. Ja, det går ju inte att kika i backspegeln alldeles för länge i alla fall… jag tror att det bara är att konstatera att jag förmodligen ätit för dåligt under veckan + att jag inte promenerat så mycket som jag tänkt & önskat. PUNKT.

Istället för att grubbla mig gråhårig över vad som gick fel & varför, så tror jag att jag skall fokusera på de kommande 2 veckorna istället. Hur skall jag äta? När skall jag äta? Hur & när skall jag träna? 

Jag vet att jag varit på tok för trött för att kliva upp i god tid & äta frukost hemma alltför länge nu. Det måste bli ändring på det. På jobbet bjuder man visserligen på frukost, men det är mackor med pålägg, något som jag måste försöka hålla mig undan… mackor är min stora last. Älskar smörgåsar… men det funkar inte!!

Så de kommande 2 veckorna blir det till att fokusera på att äta frukost hemma & sedan promenera till jobbet. Lunchpromenaderna sitter, det för att vi är ett gäng som går nu, så man blir peppad att dra ut, även när lusten tryter. 

Sedan måste jag komma igång med gymet igen. Viruset har som sagt var flyttat vidare & jag känner att jag nog borde orka att ta mig ner & prova ett par lite lättare pass, för att känna mig för lixom. Det skulle vara skönt att få lite rutiner kring det där med träningen åxå. 

Nu får det nog bli lopplådan. Är sjukt trött… avslutar med en bild på mig när jag började storstäda här hemma i söndags. 😉

Bild

Puss & kram 

Pernilla

Kommentera

