Fullt ös medvetslös….

Halloj kompisar,

Hoppas att ni haft en bra tisdag. Själv har jag haft en dag med höga berg & djupa dalar. Men så är det ibland. Å de dagarna måste man ju åxå ta sig igenom, vare sig man vill eller inte. 

Det började med att jag vaknade imorse med halsont & huvudvärk igen, så den tänkta omvägspromenaden sköts fram till efter jobbet istället för före. Så jag slumrade i ungefär en  timme till innan jag klev upp & packade ryggsäcken med träningskläder & Robins gamla täckjacka fr hockeyn. 

Vid halv 8 satte jag av mot jobbet, med solen i ögonen. Så himla mysigt med den där solen som färgar himlen i ett oranget skimmer med rosa nyanser. Vackert!! 23 minuter senare landade jag på min stol & startade datorn.

Bild

Fullt ös fram till lunch…. alla tjejerna på jobbet bangade lunchpromenaden idag. Men inte jag… jag behövde den friska luften, trots att solen gått i moln & det börjat snöa! HEJJA MIG!!

Å jisses, vad det gjorde gott idag. Det känns som om jag börjar komma över den där tröskeln när saker ”bara sker”. Precis som min naprapat Erik pratade om…. det där när ”måsten” blir en ”vana” & man sätter på sig skorna för en lunchpromenad utan att tänka på det.

Men jag skall villigt erkänna att jag faktiskt saknar gymet!! Men nu har jag sagt till mig själv att jag skippar gymet denna vecka åxå, så får jag känna efter & ändra mitt beslut på söndag. Allt beroende på hur jag känner mig. Jag har ju ännu inte ”tagit i” på mina promenader ännu, för att komma upp i tempo & puls. Men kroppen känns inte helt 100 ännu. Å jag vill inte riskera att få hjärtmuskelinflammation. 

Däremot funderar jag på att köra lite enklare övningar hemma till helgen för att testa lite gränser. 🙂 Typ, armhävningar, rygglyft, benlyft, sit-ups & utfall… ja ni vet. 😉 Å funkar det, så kanske jag börjar på gymet lite lätt nästa vecka igen. 

Nåja, nu ”blajade” jag iväg igen….ha ha ha ha ha så typiskt mig.

På eftermiddagen hade jag alldeles för mycket att göra som jag inte klarar själv ännu, så jag bad min vackra syster om hjälp (ja vi jobbar på samma jobb). Å hon hade inte så mycket att göra så hon kom & satte sig hos mig vid 15-tiden.

Å där satt vi & gick igenom de viktigaste mailen, skickade iväg några offerter, lade in priser i kalkylerna. Å jag måste säga att poletten har inte helt ramlat ner… Men den ligger & väger lite på kanten. 😉

Vid halv 7 gav vi upp & jag var helt slut & det var mörkt ute, så jag ”fuskade” & liftade med syster yster hem. Så ingen omvägspromenad idag heller…. 😦

Å nu har jag inte så många dagar kvar att spela på för att klara veckans utmaning! Imorgon  behöver jag ta bilen till jobbet, den skall besiktigas kl 17.20. Så det blir lunchpromenad & så en kvällsrunda när jag kommer hem fr Bilprovningen. 

På torsdag har Robin match, den första kvartsfinalen av 3. Å de möter LHC hemma & jag har tjänstgöring som speaker. Skall försöka lifta med Robin & hans pappa till Hovet tänkte jag. Så eventuellt blir det omvägspromenad på torsdag morgon då… annars har jag bara på väg till jobbet, eller hem från jobbet kvar för att klara av utmaningen. 

Nu skall jag nog borsta tannsingarna & sen skutta i säng.

Puss & kram

Kommentera

