Ofattbar dejt…. vill ha mer… mer…. mer…

Halloj Snyggingar!

Hur har ni det ute i snöovädret? Själv sitter jag nyduschad under en filt i min favoritfåtölj. 🙂 Jag har faktiskt bara tänkt att uppdatera er om vad som hänt idag & sen krypa ner under täcket & krama kudden. 

Måndag & ny jobbvecka… Jag visste att denna vecka & även nästa kommer att kräva att jag är på tå mer än vanligt. Fanny, min kollega är på semester & jag har hennes mail & uppdrag när hon är borta. Å eftersom jag sedan ett par månader är ny i tjänsten på sälj, så är det nu jag har en chans att lära mig mer & få än mer kontinuitet i jobbet. För istället för att ha kanske 10 mail på en dag, så har man nu 25-30 på en halv dag. 🙂 Spännande, utmanande & otroligt skoj!!

På lunchen  var jag, systeryster & 2x Eva ute på sedvanlig lunchpromenad om ca 35 minuter. Jisses vad det blåste. Min mobil visade -3 grader, så jag valde att lämna mössan på kontoret. Seklets sämsta idé någonsin, visade det sig, då det blåste så kallt att man fick ”brain freeze” ni vet, den där isande känslan i hjärnan som man får om man äter för mycket glass, för fort! Men vi stegade runt vår 3,4 km långa runda. Gissa om det var skönt att komma in & känna hur hjärnan åter svällde till normal storlek. 😉

Det var bokat utvecklingssamtal med Robin på skolan kl 16, så jag var tvungen att lämna kontoret vid strax efter kl 15 idag… Idel beröm fick han, min lilla söting. Jag blir så himla stolt när man får bevis på att man har så underbart fina & välartade barn. Ja, ni vet… 🙂

Vi skildes åt utanför skolan, Robin & jag. Han skulle följa med & bo hos sin pappa denna vecka.

Jag åkte hem, kastade i mig en banan & en proteindrink för att kunna följa med mamma & Tessan  ut på den bokade kvällspromenaden kl 17.30.

Bild

Denna gång tog jag på mig långkalsonger under träningsbyxorna, fleeccetröja under Robins hockey täckjacka (som jag fått ärva), mössa & vantar. Det var lite behagligare än lunchpromenaden. Men åxå lite längre… denna gång traskade vi 5,52 km.

Friskt & skönt när man kom hem… & det känns extra skönt att se resultatet på min Endomondo: Totalt har jag idag traskat 8,92 km & bränt 1010 kcal. 

Bra start på veckan!! Hoppas att vädret håller sig lugnt, så man kan hålla i detta! Dessutom har jag ju veckans utmaning  att försöka ro iland: minst 2 omvägspromenader till jobbet denna vecka. Anar att jag får hålla ett öga på väderprognoserna 😉 För jag vill verkligen lyckas med utmaningen. 

Jag gissar att promenaden till jobbet om jag tog den tänkta omvägspromenaden skulle bli ca 8-9 km lång, istället för den normala sträckan som är ca 2,3 km. Vore rätt skönt att ha  en sån prommis i bagaget redan när arbetsdagen börjar. 😉

Skall prova redan imorgon faktiskt.. ställa klockan lite tidigare,, så man hinner kika ut genom fönstret & bestämma sig för om imorgon blir den första magiska dagen, eller om den måste vänta… Håll tummarna för mig!

Måndagar är ju åxå ”dejt-dag”… så åxå idag. Å när jag letade bland blogginägg så hittade jag inget inlägg med vikt från förra veckan! Jag undrar om  jag glömt det medvetet eller undermedvetet för att det var ett sånt misslyckande.

Nåja, förra måndagen visade vågen 99,8 kg!! Häpnadsväckande. Men det hade sin förklaring: jag hade varit hemma veckan innan & ätit fruktansvärt dåligt. Å då ställer ju kroppen in sig på svält. Det är ju som att trycka på en knapp. Sen hade jag ju ”den där” tjejveckan åxå. Å då samlar jag på mig fruktansvärt med vätska. Jag kan gå upp 2-3 kg under en sån vecka, bara av vätskan. Men det var ju bara att ”suck it up”. 

Desto roligare var det ju att väga sig i morse & vågen helt plötsligt visar 97.0 kg dvs -2,8 kg!!! Så himla skoj!! Nu är jag bara 4 hg från mitt första delmål!

Hoppas innerligt att jag lyckas att tappa även dem till nästa invägning 😉 Annars får man väl ta till drastiska metoder till den sista söndagen i mars & när man skall ställa om klockan även ställa om vågen 🙂

Bild

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Ofattbar dejt…. vill ha mer… mer…. mer…

  1. Jag tycker du är jätteduktig även om inte vågen visar vad du hoppas på. Du kämpar på så gott du kan även om du har krångel med halsen. Enligt min mening är det mer effektivt att mäta sig. För mig går vågen som en jojo..upp och ner, upp och ner. Jag har jätte, jättesvårt att gå ner i vikt, men däremot går jag ner i omfång av att motionera och äta rätt. När vi skaffade hund för 7 år sedan så gick jag ut mycket mer än jag gjort tidigare. Faller sig naturligt eftersom Zeth (min hund) behöver komma ut. Plus i samma veva så började jag PW några gånger i veckan. Jag tänkte på vad jag åt och rätt som det var hade jag gått ner från storlek 44 till storlek 36. Idag har jag storlek 38 och trivs ypperligt bra med det. Så får jag komma med ett förslag så lås inte fast dig på vågen. Väg dig mindre ofta och mät dig istället. Jag är övertygad om att du kommer klara detta! Du är superduktig!!!

    Kramar
    Lene

Kommentera

