Slösöndag med en krånglande mage

Halloj Snyggingar!

Hoppas ni haft en härlig söndag i det energigivande solskenet. 

Själv sov jag som en kratta inatt. Vaknade av min hosta flera gånger & hade sen svårt att somna om. Men….jag var uppe vid 8-snåret i a f. Var ju lixom tvungen eftersom Robin hade match kl 12, den 3:e & avgörande matchen i åttondelsfinalen mot Rögle… Å jag ville ju så klart sitta framför datorn & hejja fram de härliga killarna. 

Så min plan var att hinna med samma promenadsträcka idag som jag gjorde igår. Så jag kirrade frukost i ett nafs, yoghurt, k-special med banan & en kopp kaffe. 

Men ca 10 minuter efter att yoghurttallriken var tömd, så fick jag århundradets magknip & sen ägnade jag halva dagen åt att springa i skytteltrafik mellan soffan & toaletten. Inget skoj, men men, det är ju sånt som händer. Så jag försökte skjuta på min promenad till efter Robins match, men det blev inget av promenaden överhuvud taget. Jag har haft onti magen av & till hela dagen, mått ”kymigt” & varit frussen. Så till lunch blev det toast. Fick  lära mig när jag låg på infektionskliniken för ett par år sen att rostade mackor är som balsam för en trasig mage!

Robins match då… jo, de vann killarna. Ganska övertygande! Å är nu i kvartsfinal. De är det Djurgårdslag som klarat sig längst i slutspelet så här långt & jag hoppas att sportchefen Challe Berglund vet att premiera killarna för framgången! Nu får vi vänta tills imorgon för att se vilka vi får möta i kvartsfinalen. Modo, Frölunda, Linköping eller Brynäs blir det. 

Nåja, efter hockeymatchen, så gick jag & bokade tvättis. Så fick jag i a f tvätten tvättad idag. Alltid något. 😉 André blev hämtad av sin pappa vid 16 tiden idag, de var bjudna på killarnas kusins kalas & André valde då att åka till sin pappa idag, istället för imorgon. Robin däremot skall jag hämta vid Hovet om ca 1 timme.Han ville komma till mig en sväng.. 🙂

Imorgon har vi utvecklingssamtal med Robin i skolan. Så det blir till att ta bilen till jobbet,så det blir ”bara” lunchpromenad imorgon…. om jag inte får stora infallet & tar en PW när jag kommer hem från skolan. 

Annars har jag gett mig själv en utmaning för veckan…. att MINST 2 ggr gå den där ”omvägspromenaden” till jobbet…. vad tror ni om det?

Avslutar med en bild på kvällens ihop-kok-middag. Ris & kycklingfilé från igår, sallad från fredagens tacomiddag. Å så kokade jag lite broccoli & stekte på lite halloumi… Å det bästa av allt; det finns så det räcker till matlåda imorgon. 🙂

Bild

Nu har jag även kokat lite kaffe…. jaa jag vet.. kalasdumt med tanke på hur min mage betett sig idag… men jag kan inte låta bli. Skönt att ha något varmt att sippa på medan man väntar på spelarbussen vid Hovet. Så nu är det dax att fylla min ”hockey-termos-mugg” & bege sig för att ta emot trötta men glada kvartsfinalister…

Bild

 

Håll tummarna för mig imorgon bitti när jag har en dejt med Mr Scale igen… 

Puss & kram

Pernilla

One thought on “Slösöndag med en krånglande mage

  1. Jaa, vi kan peppa varandra! Promenader är bra! Flitig du är som går omvägar…..
    Vad roligt att det går så bra med ishockeyn!
    Jag har sån mugg med får på=) Jag brukar ha te i min, jättebra!
    Oh, vad gott det ser ut, maten! Brukar du göra din i stekpåse? Jag tänkte prova det…..
    Kram kram

Kommentera

