En underbar solskenslördag

Halloj Snyggingar, 

Hur har er lördag varit? Min har varit lugn, tillfredsställande & FUUUULL med solsken. Igår blev jag helt spontant inbjuden till mina härliga grannar Eero & Mervi på ett glas vin. Vi har inte setts på hela vintern, så det var inte så svårt att tacka ja till det…. Det blev 3 glas vin & en hel del skvaller, så jag satte ingen väckarklocka när jag gick & lade mig igår. Men jag vaknade ändå vid 8 snåret i morse. Pigg & alert… 

Så det blev en brakfrukost: Bild

Valios yoghurt med smak av sommarbär, Kellogs K-special & en banan. Å icke att förglömma, en gigantisk kopp kaffe till…. å så lite lektyr att bläddra i medan man äter. Idag blev det Expressens bilaga ”Kom igång” som fick följa med hem igår. Där fanns en massa pepp & tips som jag kommer att anamma. Ni kommer att bli varse, tro mig. 🙂

Mitt på dagen klädde jag på mig & drog iväg ut i solskenet. Solen lyste från en klarblå himmel & termometern visade på -5 grader i skuggan… men det var helt vindstilla, så kylan kändes inte alls. 

Bild

Helt fantastisk var den, min promenad. Eftersom jag fortfarande är snorig & känner mig hängig & har en massa slem i bröstet, så hade jag lovat mig själv att ta det lugnt. Men det var svårt…. när man kommer ut, får känna solen värma kinderna, höra knastret av grus under skorna & höra fåglarna kvittra. Jo, jag gick utan musik i öronen idag…. 

Men jag drog ner tempot & tog ut stegen istället… & det fungerade bra. När jag kom till kurvan där man viker av vänster för att gå 4km-rundan runt vattenverket, så var jag lite skakis. Men jag bestämde mig för att försöka ta mig runt min 8km runda, för att få känna mig för lite, hur orken är & få njuta lite extra av solen. Å det var bra… för jisses vilken underbar dag det var. Jag passerade även den kyrka där jag är konfirmerad, Robin är döpt & på vilken kyrkogård mina morföräldrar ligger begravda. Å den är makalöst vacker, Botkyrka kyrka som är byggd på 1600-talet. 

Bild

 

 Å när jag kom hem, så visade min kompis Endomondo att jag promenerat 8.14 km på 1 tim & 17 min & bränt kcal på kuppen. Jissa om jag blev glad då!! Det kändes nästan som ett världsrekord, efter den långa vintern med segdragen förkylning & kalla dagar. 

Väl hemma, så var det lite mer än en timme kvar till det var nedsläpp i Lindab Arena i Ängelholm, där Robin & hans Djurgården skulle möta Rögle i åttondelsfinalens andra match av tre. Jisses så spännande det var. Rögle ledde ett tag med 3-0, men DIF kammade till sig & jobbade upp sig till lika till slutsignalen. Men förlorade förlängningen med 4-3. 😦 Surt sa räven. 

Nu blir den en 3e & avgörande match imorgon. Gissa vem som skall sitta bänkad framför datorn 🙂 Så det får bli tidigt i säng ikväll, upp tidigt imorgon, så man hinner en prommis innan matchen börjar!

Jag var helt slut efter matchen. Som tur var fanns det både ris & kycklingfiléer att tina till middag i frysen. Så André & jag har precis avnjutit en smarrig middag helt i hans smak. Inga konstiga såser eller blandningar. Utan bara ris, kycklingfilé, bea & sallad. Jag unnade mig ett glas vin till maten & André ville ha mjölk. 

Bild

 

Så mysigt att få ”umgåstid” med André, vi satt & pratade om livet vid middagen. Han skulle vilja åka till Norge & jobba sa han, eller till Afghanistan. För & tjäna storkovan. Barn & deras pengaintresse…. 🙂 Men jag tycker absolut att han skall göra det, om det är vad han vill!! Å det sade jag till honom. 

Nu får det nog bli en dusch & sen soffan en stund för att kika på Mr Selfridge, en serie som går på SVT1. 🙂

Puss & kram

Pernilla

 

2 thoughts on “En underbar solskenslördag

  1. Vilken fin blogg du har! Tyckte det såg så mysigt ut med kaffemuggen & tidningen, så jag fortsatte läsa =)
    Jag tycker oxå att det är bra med storkok & plocka fram. Fast jag bor bara med min vovve. Men så slipper man lägga massa tid på disk & stök varje dag.
    Jag håller oxå på att gå ner i vikt, men jag fuskar ibland. Inspirerande att läsa om din resa<3
    Kram kram

    • Tack Veronika. Man får fuska ibland, det gör jag åxå… Huvudsaken är att man bara fuskar ibland. 😉

      Håller med dig fullständigt. När man är ensam är det inget roligt att laga mat till sig själv… :-/ Jag måste bli bättre på det helt klart.

      Vi får sporra varandra!
      Kram

Kommentera

