Både mental & fysisk träning på jobbet idag…. hockey kan vi prata imorgon

Tjohoooo….. idag firar vi ”mitt i veckan”. Nu kommer klockan att rusa mot helg med en rasande fart. Bara man kommer över den där kanten som kallas tisdag.

Det har i princip varit träning hela dagen idag… först promenerade jag ju till jobbet. Sen var det i o f s ”mental träning” eftersom jag ägnade förmiddagen till att svara på lite mail & sen fick hjälpa en kollega att grotta & räta ut frågetecknen lite i ett ärende som knasat igen lite. Ja, så hade jag fått lite priser från agenter runt om i världen & kunde lägga in lite priser på några av mina uppdrag.
Sen blev det sedvanlig lunchpromenad med några av tjejerna på jobbet. Det var lite isande kallt om nästippen, men gick gjorde vi. 🙂 Hejja hejja oss!

Matlådan idag innehöll rester av gårdagens kassler med krämiga grönsaker. Lika smarrigt att värma den… Kan meddela att det finns en portion till, kvar på jobbet till morgondagens lunch. 🙂

På eftermiddagen så bestämde syrran & jag oss för att bära upp de skärmväggar som beställts till kontoret. Sagt & gjort & med lite hjälp av Johan kånkade vi in väggarna i hissen & körde upp den & sen ut med väggarna + 1 skrivbord & 2 kontorsstolar. Å resterande av dagen ägnades åt att sätta upp ljuddämpande skärmar mellan skrivborden. Ja, vi sitter 2 & 2 mittemot varandra & behöver ha lite ljuddämpande skärmar mellan skrivborden. Sen ska vi ha varsin högre skärm vid utkanten på skrivborden, så att man får lite lugn & arbetsro.

Jobba med kroppen hör inte till vanligheterna på mitt jobb… 😉

Imorgon blir det till att städa upp & få lite ordning på kontoret. Städa ur bokhyllor som inte används, men som är fulla med gamla filer. Ställa ner möbler som inte används på magasinet etc.
Det har länge sett så rörigt ut på kontoret, men nu har vi fått ny ljusare färg på väggar & fönster, de nya skärmväggarna & så håller jag på att kika på nya gardiner till kontoret. Då är det skönt att göra en utrensning i övrigt åxå. Å nu har vi ju i princip stiljte på jobbet, så det är bäst att passa på innan högsäsongen drar igång.

Vad har jag för status på min förkylning då? Samma som den sista veckan…. täppt i näsan, hostig, ont i halsen & blåsor i munnen & på tungan. Men nu har jag i a f börjat äta multivitaminer för att se om de kan hjälpa mig att mota bort bacillerna, så man får bli lite piggare & få börja om på gymet igen.
Såg på ”solfilmen” på TV4 imorse att solen här i Stockholm går upp omkring kl 06.10 nu, så nästa vecka kanske man skall prova på den där omvägspromenaden till jobbet… har för mig att den sträckan är ca 8 km från när jag gick den ett par gånger förra året. Å det är ju lite skillnad från de ca 2,3 km jag har när jag går närmaste vägen till jobbet. Sen vore det ju skönt att börja dagen med en 8 km PW… då kanske jag blir lika rödrosig om kinderna & ser lika hurtigt pigg ut som alla hurtbullar man ser i träningsbloggarna…

Imorgon har Robin match mot Rögle på Hovet. Jag skall så klart visa mitt stöd från läktaren… Hejja hejja DIF. Vi behöver inte prata om A-laget idag… jag är besviken & behöver smälta förlusten lite grand.
Think training is hard

Nu blir det lopplådan så jag orkar upp imorgon.

Puss & kram
Pernilla

Kommentera

