En iskall måndag

Halloj snyggingar,

Måndag idag & jag fick äntligen gå till jobbet!! Jag kände mig faktiskt ganska så pigg imorse, trots att jag sovit dåligt inatt. Tog bilen till jobbet idag, eftersom jag skulle hämta mina älskade barn hos deras pappa efter jobbet idag.
Det var rätt så skönt att ta bilen… att inte vara 100% kry & promenixa till jobbet i -13 graders kyla hade nog inte varit så smart.

Men det blev en lunchpromenad med tjejerna i alla fall…. solen sken från en klarblå himmel & vi promenerade i ett lagom ”vi-måste-ta-det-lugnt-eftersom-Pernilla-är-sjuk-tempo” 🙂
Promenaden avklarades på 40 minuter idag…. normalt brukar den ta ca 35 minuter. Men 346 kcal lämnade jag kvar bland alla häst-bajshögar utmed vår promenadväg.

Under eftermiddagen började jag så klart hosta…. jag klarar mig inte helt hostfritt utan 3 doser hostmedicin om dagen. Men så får det vara! Jag kan ju inte ta en lunchdos hostmedicin på jobbet när den innehåller morfin. 😉 Jag blev tillräckligt dåsig av morgondosen under förmiddagen på jobbet. Det gick att jobba, men det gällde att hålla koncentrationen. 🙂 Nåja, jag hostade i alla fall under eftermiddagen, så jag fick en huvudvärk. Å den jäkeln har inte släppt… trodde det skulle hjälpa att komma hem & få äta & sen vila lite. Men icke… så nu har jag precis tagit en Ipren & hoppas att den skall verka snart.

Så nu är frågan om jag skall peta i färg i håret, eller om jag skall vänta tills imorgon…. det vore rätt skönt att ha det gjort. Jag skulle ha gjort det i helgen egentligen, men det blev lixom inte av.
Men skall det bli färgat idag, så får jag sätta fart… har bestämt mig för att försöka komma i säng tidigt den här veckan, så man får sova MINST 7 timmar per natt, helst 8-9 timmar. Kroppen behöver den vilan när man inte är riktigt kry!

Förresten, jag fick svar på min hals- & näsodling idag! De visade så klart inget… utan jag har bara ett exceptionellt segdraget virus. Så nu får jag försöka surfa runt & se i vilken utsträckning man törs träna när man har virus i kroppen.

C ya tomorrow… med ny hårfärg 😉

Kram Pernilla

Kommentera

