Tankar & funderingar i sjukstugan.

Halloj Snyggingar,

Hoppas ni haft en angenäm fredag. Det har jag, utefter mina förutsättningar…. 😉
Hostmedicinen börjar verka, vilket är OTROLIGT skönt. Jag har inte varit lika trött idag heller, vilket jag tar som ett tecken på att det går åt rätt håll. Imorgon ska jag försöka ta mig ut på en kort promenad. Känner att jag behöver den friska luften efter att ha suttit i husarrest hela veckan.
Hoppas bara att solen skiner lika starkt imorgon, som den gjorde idag! Det var ju underbart väder ute idag. När jag kikade på termometern i köket, så visade den +17,4 grader kl 10:15 i förmiddags. Visst, solen ligger på in i köket men det var riktigt frestande att sätta sig på altanen intill husväggen en stund. Men jag vågade faktiskt inte riktigt. Kanske imorgon…

Fick dricka första koppen kaffe sedan i måndags idag åxå:
första kaffet

Dagen har annars tillbringats min fåtölj, tänkandes, klurandes & funderandes på allt möjligt…. & just ingenting. En hel del har jag så klart klurat på mitt hälsosamma liv.

Så klart är jag förbannad & besviken på mig själv för att jag aldrig blir frisk, så jag på allvar kan få nöta in mina nya vanor! Men å andra sidan… egentligen så kan jag väl inte rå för att jag inte blir frisk?! Virusen som flyger runt nu är sega & starkare än på många år säger de som är insatta. Det är nog bara att kapitulera inför viruset & försöka kurera sig så gott det går. Jag menar, det måste ju ge med sig förr eller senare?!

Hursom helst, istället för att vara förbannad, så måste jag nog förlika mig med tanken. Först se till att bli frisk, sedan ”börja om från början”. Våren är i antågande, det blir ljusare ute, snön smälter… det innebär att jag kan ta de där ”omvägs-PWn” till jobbet på mornarna. Å något jag längtat efter hela vintern – jag kan äntligen börja jogga!! Något jag inte gjort sedan jag slutade spela innebandy för snart 15 år sen.

Å ska jag vara ärlig, när jag spelade handboll & vi skulle jogga runt vattenverket (en runda på ca 3½ km) innan träningarna. Något som var en plåga… jag orkade preciiis lunka runt, men inte ett steg till. När jag sedan började spela innebandy, så hade vi åxå en runda som vi sprang innan träningarna…. & jag vet inte vad det var men helt plötsligt så var det skönt att ge sig ut på uppvärmningsrundan. Jag kom inte alltid sist tillbaka & jag hade fortfarande ork kvar när vi kom till hallen. 🙂

Nu har jag hittat ett nybörjarprogram för löpare på IForms hemsida. Jag ser så mycket fram emot att kunna få börja med det här när jag blivit frisk. Kan knappt bärga mig!!

Det borde ju inte vara någon större fara, man börjar ju i rätt lugn takt. Å varvar man de där joggingpassen med powerwalks, så borde man ju få ganska bra resultat… Å ur skönt vore det inte att till sommaren kunna snöra på sig skorna & dra iväg på en löparrunda på morgonen innan frukost.

Nåja, först skall jag bli frisk…

Nu skall jag bädda rent i sängen & krypa ner. Hade tvättis ikväll. Det var tvunget, vare sig jag orkade eller inte… det var lixom tomt på underkläder. Men jag fuskade till mig 2 extra maskiner, så det gick fort att tvätta ikväll. Vilket var skönt. Hittade mina gamla handbollsbyxor… inte snygga, men ruskigt sköna! De fick åka på när det var tvättis-dax.
träningsbyxor

Nu hostmedicin & sen lopplådan.

Kramis Pernilla

2 thoughts on “Tankar & funderingar i sjukstugan.

Kommentera

