Tebax i bloggvärlden… här är min helg i ord.

FÖÖÖRLÅÅÅÅT!!! Förlåt för att jag inte uppdaterat er under helgen! Men det har gått i ett, så jag har inte hunnit. Å när det funnits tid, då har jag legat i sängen, med ena ögat slutet av trötthet.

Men nu är det söndag & jag skall försöka återge både fredag & lördag. 🙂
fredagsmys

Ledig fredag & jag satte ytterligare en bulldeg vid kl 10 på förmiddagen… den höll mig sen sysselsatt ända till halv 5 då jag åkte mot Hovet med de utlovade kanelbullarna till Robins hockeylag.
Kanelbullar

På väg hem hämtade jag upp Petra, som skulle komma hem till oss & äta. Men vi var så hungriga, så vi kunde inte vänta till de planerade tacosen var klara, utan vi åkte ner till Hallunda & köpte sushi. Sen åkte vi hem & åt vår mat. André var inte så hungrig, så jag började med deras tacos när jag & Petra ätit färdigt. Då kommer Robin hem tidigt för att han fått ett skott på armbågen & varit tvungen att kliva av isen p g a smärtan.
Den var lite svullen, men gjorde mer ont än den var svullen. Så han käkade snabbt som tusan, tog en Ipren & en alvedon & kröp ner i sin säng. Petra & jag var ungefär lika trötta, så hon åkte hem före kl 23.. & jag stupade isäng. Min sista tanke innan jag försvann in i drömmarnas värld var; -Jisses, den planerade träningen blev inte av idag. Imorgon måste jag…

Igår vaknade jag & kände av halsen igen…*suck* det blev inte lättare när Robin kommer upp & säger att han i smärtruset tänkt fel & ställt klockan fel. Å han hade samling för träning om 30 minuter (vilket det tar oss att åka till Hovet). Så det var bara att kasta på sig kläder & skjutsa ner honom. Han skulle prova om det gick att spela med den skadade armbågen… men när han vaknade på lördagen hade han inte ont… men jag sade att kroppen kanske inte vaknat till ännu. Smärtan kanske kommer…. Så lovade jag att kika på isträningen utifall att han var tvungen att kliva av den i förtid åxå. Men han klarade hela passet (50 min) & hade inget ont efter heller.
Så min slutsats är att pucken måste ha träffat en nerv i armbågen, därav den ilskna smärtan.

På vägen hem svängde vi inom Plantagen för att kolla om de hade några pelargoner… de jag hade i köksfönstret var för klena hade gett upp. Å se, nog hade de superfina engelska pelargoner…. 4 st fick flytta med hem till oss. 🙂

Väl hemma blev det ett städrace utan dess like. Lägenheten såg ut som om en tsunamin dragit förbi…
städastädastäda

Å vid halv 5 så kom Lena & hennes son Fredrik till oss på middag. Middag som Lena inhandlat…. Låter knasigt va?! 🙂 Men det var så att hon ville bjuda oss på middag som tack för att hon fick ”lifta” med mig t&r Linköping när våra pojkar hade match där… så istället för bensinpengar handlade hon mat & kom hem till oss med. Så lagade vi en 3-rätters middag & åt tillsammans alla 5. Supertrevligt var det… & alldeles lagom så där dagen innan killarnas match.
Å även igår somnade jag med dåligt samvete för att jag inte hunnit träna!

Så idag var det dax igen…. hockey stod på schemat. Men Robin skulle inte spela med sitt lag… de ville inte riskera något med hans armbåge. Så J20’s andremålvakt stod med dem & Robin fick vara andremålvakt bakom J20 idag istället.
Så jag skjutsade upp Robin till Hovet för samlingen med J20 kl 11. Men då jag inte hade någon större lust att gå runt i Globen shopping & det blåste småspik ute, så åkte jag ner till Björkängshallen i Huddinge, där Robins lag skulle möte Huddinge. Jag hann se de 2 första perioderna, sen åkte jag upp till Hovet för att stötta Robin som inte verkar ha något som helst förtroende från sina tränare just nu. I ett annat inlägg kan jag skriva om livet som mamma till en tonåring som idrottar på elitnivå 🙂 Inte alltid det lättaste.

Hur som helst, jag kom hem strax innan kl 16 & hade sms:at med grannen Mervi om att ta en eftermiddagspromenad. Men när jag kom hem, så höll hon på med middag till familjen. Så vi kom överens om att hon skulle höra av sig när de käkat. Men hon somnade visst i soffan, så vi tar prommisen en annan dag. Å med min onda hals är jag rätt nöjd med att få sitta i min fåtölj ikväll.

Imorgon är min sista lediga dag… Å Robin & jag har pratat om att åka & kika på jeans till honom. Det finns en del småpyssel att ta itu med här hemma åxå. Men det ska jag nog hinna… Å så var det, det där med träning!! Imorgon måste det bli av, så jag hoppas att det onda i halsen försvunnit.

Nu blir det ett inlägg på min Iform-blogg. Sen ska jag nog göra mig i ordning för sängen. Är faktiskt riktigt trött…

Kramis

