Sista arbetsdagen innan långhelg.

Idag är det torsdag, min sista arbetsdag innan jag tar långhelg. Har tagit ledigt både fredag & måndag. Ikväll vankas det bullbak till Robins hockeylag för att de tog 3 poäng av serieledarna i söndags. Å efter överenskommelse med tränarna, så vill de ha dem imorgon efter träningen. 🙂
Skall så klart baka så det finns bullar hemma åxå….

Igår hade jag en riktigt hurtig dag! Blir faktiskt stolt över mig själv när jag tänker tillbaka på den.
Det började med promenad till gymet & där väntade 45 min cross trainer. Efter det blev det dusch & promenad till jobbet. På lunchen blev det promenad med Eva R, Eva J & Stefan i det härliga solskenet…
Det känns en anings surt när klockan ringer 05:15 & mitt mantra tar fart: Jag är inte trött, jag vill träna…. jag är inte trött, jag vill träna… jag är inte trött, jag vill träna.

Men när man väl pallrat sig iväg till gymet & sen strax innan kl 8.00 slår ner rumpestumpen på stolen på kontoret, så känns det så nedrans bra i hela kroppen. Den dagens träning är då avklarad & jag kan ägna kvällen åt annat. Som igår kväll till exempel, när Robin hade hockeymatch kl 19 mot Almtuna. 🙂 Det är då jag tycker att det är värt att gå upp klockan 05:15 3 dagar i veckan för att hinna träna före jobbet.
Summa brända kcal igår: 1206

När man skall promenera till gymet & sen vidare till jobbet, så vill det till att man har minimalt med grejor i ryggsäcken… & jag försöker verkligen snåla på det jag stoppar ner i necessären. Å att släpa på fullstora flaskor med duschcreme, schampo & balsam tar för mycket plats. Å jag e lite för snål för att köpa reseflaskorna som finns. 🙂 Jag menar, reseflaskorna kostar lika mycket som en fullstor flaska!
Men så sprang jag över ett resekit på MAXI för 20kr & vips så använder jag de flaskorna till schampo & balsam istället & köper duschcremen i reseförpackning. Flaskorna kom även i ett litet plastfodral, med handtag, så jag kan väldigt praktiskt hänga upp påsen med flaskorna i duschen.
duschtvål

Kan varmt rekommenderas.

Kram på er.
Pernilla

Kommentera

