Hockey, återträff, mer hockey, veckoplanering & skräckblandad förtjusning

Söndag kväll & jag har kurat ihop mig i min fåtölj under min favvofilt.

Klockan är strax efter 21 & jag har precis uppdaterat min blogg på IForm; http://iform.se/viktbloggen
Det är inte lätt att hålla 2 bloggar igång, men det får funka för nu…. de har bägge sin speciella charm även om de har samma huvudsyfte – att låta er vara med & ta del av mitt Hälsoår 2013

Igår, efter mitt första gymbesök på över ett år, så tog jag det lugnt här hemma. Vid 16-snåret bar det iväg till Hovet, där Robin & hans DIF skulle ta emot HV71. Jag hade speakertjänst i sekretariatet, så det gällde att vara där i god tid till isvärmningen. Jag köpte med en pastasallad med kyckling från ICA MAXI som jag käkade medan killarna värmde upp.
Vi drog det längsta stråt 6 vann matchen med 5-3 efter full tid.
Då var det bara att rapportera alla skott, tekningar etc & sen var det full fart till den restaurang i Midsommarkransen där vi stämt träff med vårt gamla handbollslag.

Från början skulle vi ha spelat en träningsmatch mot varandra på eftermiddagen & sedan åkt vidare för att käka tillsammans. Men det blev så många avhopp från matchen av olika anledningar, så det blev ”bara” middag. Matchen är nu framflyttad till mitten på april & då i form av en träningsmatch mot Tellus Trimlag, där en av våra fd lagkamrater Nettan spelar idag. 22 tjejer slöt upp till middagen fastän det var över 15 år sedan vi slutade spela tillsammans. Riktigt skoj! Vi pratar om att försöka ses 1 gång om året i fortsättningen. Hoppas att det funkar.
Det blev många glada återföreningar & ännu flera minnen & galet många skratt. Jag var inte hemma förrän strax innan kl 2 inatt!

Å med en sån sen kväll, å bestämde jag mig för att inte ställa någon väckarklocka till idag. Jag vaknade vid 09.30 & tyckte jag hade all tid i världen innan jag skulle iväg på dagens hockeymatch.
Men rätt vad det var, så var klockan 14.30 & det var dax att lägga i raketväxeln. Jag sladdade in på Hovet med andan i halsen ca 10 min innan nedsläpp… inte likt mig som brukar vara på plats till isvärmningen, 40 min innan matchstart.
Men men…. det funkade ändå. 🙂
Serieledarna Frölunda stod för motståndet idag… en tuff match på pappret. Men vi drog det längsta stråt ikväll åxå & klev av isen efter 3 perioder med vinstsiffrorna 2-0 & ytterligare 3 välbehövliga poäng. 🙂
Å som jag brukar när det är tighta matcher, så mutade jag pojkarna, med kanelbullar om de vann…
Så efter ett par sms med ass. tränaren, så kommer de att få sina kanelbullar levererade till fredagens träning. 🙂
KÄRT BESVÄR!!

Jag har ju lovat pappa kanelbullar åxå, så det blir nog storbak här på torsdag. 🙂

Veckans middagar är planerade & likaså veckans kommande träningar för min del:
Måndag: Pasta m köttbullar & Morgonträning & lunchshopping
Tisdag: Kokosfisk & Tvättis
Onsdag: Kycklingcurry med ris & Morgonträning + Robin hockeymatch
Torsdag: Pannkakor & Bullbak
Fredag: Hamburgare m äppeltzatziki & Morgonträning
Lördag: Fläskfilé m sås & ungsstekta grönsaker (om dåligt väder – gym, om bra väder – PW)
Söndag: Tacos (om dåligt väder – vila, om bra väder – kort PW) + Robin hockeymatch

Recepten är hämtade från http://www.arla.se där jag letat upp deras ”smala veckomenyer” & plockat ut de recept jag tror skulle passa mig & pojkarna.

Det känns lite skönt att ha strukturerat upp veckan lite. Hoppas att detta skall hjälpa till att få mer tid över.

Jag skall åxå försöka hinna göra lite egen müsli & lite bra ”bars” vi kan käka innan & efter våra träningspass här i familjen. Har hittat några recept jag är lite sugen på att testa.
Det känns lite bättre att göra dem själv, så man vet vad som är i dem… Blir de bra, så läger jag självklart upp recepten här. 🙂

Nu är det dax att packa väskan med morgondagens kläder & duschgrejor. Tanken är att vara på gymet vid kl 06:00 imorgon bitti. När väskan är packad tror jag att jag skall krypa till kojs.. är galet trött efter en händelserik men mycket skojig helg.

Glöm nu inte att hålla tummarna för mig, som alltid på måndagar. Det är dejt med vågen & det är med skräckblandad förtjusning man kliver upp på den där rackaren…. Den här veckan har jag ju gett mig själv en utmaning, att tappa 1,5 kg. Gör jag det så har jag uppnått mitt första delmål… & det skulle vara galet skönt!! Eller…. egentligen räcker det med -1,2 kg för att uppnå mitt första delmål, men utmaningen gäller 1,5 kg under denna vecka.
Så….. imorgon får vi veta; får jag köpa 1 bukett blommor, 2 buketter eller blir det inga blommor överhuvud taget??

Natti natti
Kram Pernilla

2 thoughts on “Hockey, återträff, mer hockey, veckoplanering & skräckblandad förtjusning

Kommentera

