En fredag helt i min smak… ;-)

Fredag kväll & allt är lugnt!

Det har varit en relativt skön fredag… ingen promenad idag heller & inget gym. 😦
Men imorgon bitti, då jäklars….

Jag är just hemkommen från Maria, en innebandykompis som skulle ha hållit i Februari-träffen för innebandylaget. Men det var alldeles för många avhopp, så det blev till sist bara hon & jag, så hon ringde till mig på eftermiddagen på jobbet & frågade om jag ville komma ner till henne & hennes man & käka istället. Å absolut!!! Det var länge sen vi umgicks, så jag planerade för att åka ner till dem… De bor i Kagghamra, som ligger mitt emellan Tumba & Sorunda i ett litet sommarstugeområde.
Vid 4-snåret ringde hon igen & sa att även Sanne & Pernilla T lyckats frigöra lite tid & skulle åxå komma. SUPERKUL!!

Marias man, Jesper hade knåpat ihop jättegoda hamburgare, med bröd & pommes till & till efterrätt hade Maria gjort vanilj- & lingon pannacotta. Så himla smarrigt!! Å till kaffet så ville gärna jag & Pernilla T även kolla på Gladiatorerna. Detta då en fd handbollskompis till oss var med som en av utmanarna ikväll.
Duktiga Charlotta!! Vilken kämpe!! Synd att det inte räckte hela vägen..

Nu sitter jag & laddar för att krypa ner under täcket… men jag är inte riktigt redo ännu känner jag. Har ju äntligen fått igång min nya mobiltelefon. En jättefin Iphone5 & det är många knappar att trycka på 😉 Jag som haft en Sony Ericsson Xperia innan. Nåja om ett par dagar har man väl kommit in i det. Å vad många fina bilder jag skall ta till bloggen! Jag erkänner att jag är lite tråkig som inte lagt upp alltför många bilder, men det blir nog ändring på det nu.

Imorgon förmiddag blir det gym! Sen har Robin match på Hovet, mot HV71 kl 18:30 & jag skall vara speaker. Så jag måste försöka få till Spotify på den nya fånen & kolla så det funkar innan jag åker in. 😉

Efter hockeymatchen blir det återträff med gamla handbollslaget! Det är 15 år sen vi slutade spela! Hujeda mig vad tiden går fort… det skall bli sååå kul att träffa tjejerna man inte sett på många år. Några följde ju med & började spelade innebandy, men långt ifrån alla. Har för mig att någon skrev att vi var 22 st som tackat ja till imorgon.
Å lite glad är jag att den tänkta träningsmatchen blev skjuten på… för i April kanske man har gått ner så pass mycket & blivit så mycket starkare i kroppen att man kan vara med en liten stund. Det får bli ett mål!!

Nu skall jag leka med min Iphone igen…
Vi hörs imorgon.

XOXO

Kommentera

