Ny vikt, nya mått & så en liten extra utmaning till mig själv…

Måndag kväll…
Killarna har precis åkt till sin pappa & nu är det så där tomt & tråkigt hemma igen. Tänk att jag aldrig vänjer mig! 😦

Helgen förflöt utan några större skandaler. Inga promenader överhuvudtaget, däremot hockey både lördag & söndag. Utdelningen blev nog inte riktigt vad vi tänkt heller…. vinst mot SSK vilket var grymt kul! På söndagen åkte jag & Lena (en ”hockeymamma”) jag tillsammans till Linköping för att se våra små hjärtan spela mot LHC. Den matchen började bra, men vi förlorade till slut med 4-1. Usch, det börjar närma sig slutet i denna första ”omgång” av slutspelet… Å jag tror att killarna önskar komma på sämst 4 plats för att slippa kvala vidare. Just nu ser det lite smågrått ut.
Alternativet blir ju att komma 6a eller 7a & få kvala sig vidare…
I helgen som kommer är det åxå match både lördag & söndag, hemma på Hovet… & jag skall sitta i sekretariatet, som speaker på lördagen. 🙂
globen

Imorse var det sedvanlig dejt med vågen…. & jag har gått hela dagen & trott att jag gått upp ännu mer, så jag har knappt vågat jämföra med siffrorna från sist. Men nu tog jag tjuren vid hornen… å se på attan!!!! MINUS IGEN!! 0,8 kg bara, men många bäckar små… 🙂

Tänkte att vi skulle göra en liten sammanställning över alla mina minus sedan den 7 januari så här långt:
Vikt: – 3,8kg, Halsmått: -1,5cm, Överarm mått: -1cm, Midjemått: -1cm, Stussmått: -3cm, Lårmått: +-0cm, Knämått: +-0cm, Vadmått: -0,5cm

Det är väl rätt duktigt av mig?! Kul att det händer så mycket med stussen tycker jag.
Måttband

När jag promenerade hem idag, så klurade jag på om jag skulle ge mig själv en liten xtra utmaning denna vecka?! Vad tror ni? Utmaningen är: Att till nästa invägning, på måndag den 25 februari ha gått ner MINST 1,5 kg.
Lyckas jag med detta, så skall jag köpa mig lite härliga tulpaner i glada färger! 🙂

Nähä hörrni, nu skall jag gå till tvättis & hämta sista tvätten, sen blir det till att skutta isäng….

Kramis på er.

XOXO

One thought on “Ny vikt, nya mått & så en liten extra utmaning till mig själv…

Kommentera

