En historisk dag….

Dagen idag är ingen vanlig dag…. dagen idag är MIN!

Dagen idag är ingen vanlig dag…. dagen idag, är dagen då jag tackade nej till en semla!
semla

Kan ni förstå?? När det bjöds semlor på jobbet idag & alla andra satt & mumsade purfärska semlor, så satt jag & tuggade på 2 osötade fullkornsskorpor & ett litet äpple! Å jag var inte ens sugen… Kollega Eva J försökte övertala mig att jag skulle dela en semla med henne, men jag sa bara: -Nej tack, jag skall äta mina skorpor & mitt äpple.
Det är knappt jag kan förstå det själv… För bara ett par månader sen hade jag aldrig sagt ”nej tack” till en semla. Men återigen har jag fått bevis för att jag nog är på rätt väg. Det gör mig så himla glad! 🙂
Jag skulle kunna ställa mig på toppen av ett berg & bara vrååååla, så där som Ronja Rövardotters vårskrik. Fast jag skulle nog kalla det för mitt stoltskrik.

Jag har åxå haft utvecklingssamtal på jobbet idag, med vår vice VD. Det gick bra, eftersom jag bara jobbat på säl ett par veckor, så kom vi överens om att vi ”lägger det förflutna bakom oss” & pratar om mål för 2013. Både på företagsnivå, avdelningsnivå, kontonivå & så självklart, mina personliga mål.
Ni som känner mig, vet att jag är en vinnarskalle (när jag sätter den sidan till), så jag tycker det skall bli otroligt roligt & utvecklande att börja jobba mot mål!
Vi pratade åxå lön… & som det oftast är, så ligger vi en bit ifrån varandra. Men jag köper M’s argument att han vill se att jag presterar först. Å visst, är det prestation du vill ha…;-)
Men jag fick ändå en liten slant extra i lönekuvertet & det är ju bättre än att ha samma slant.
lönesamtal

Dagens vardagsmotion:
Morgonpromenad till jobbet – 2,4 km på 27 minuter & offrat 270 kcal
Kvällsprommis innan Robins match – 3,8 km på 48 min & 397 kcal offrat

Men det var satans tungt att gå… jisses så anfådd jag blir & all ork bara tvärdör efter ca 10 minuter. Jag måste sakta av & korta ner stegen, inget kul alls. Det måste vara kroppen som säger stopp p g a förkylningen! När i hela friden skall jag bli av med den??

Näää nu är klockan alldeles för mycket. Jag får skriva mer imorgon. Nu måste jag sussa… klockan har slagit 00.15! Å väcklarklockan ringer 05.50 imorgon bitti!

Sov gott med er.

XOXO

One thought on “En historisk dag….

Kommentera

