Hockeykväll

Äääntligen har jag landat hemma i min fåtölj! 🙂

Har haft en låååång men mycket trevlig dag. Kollega Anette från vårt Malmö-kontor är uppe på besök idag & imorgon. Dels för att jobba & dels för att vi hade planerat att gå på hockey tillsammans idag. Hon håller stenhårt på Malmö Redhawks, har säsongskort & missar inte en enda av deras matcher… jag håller som bekant på Djurgården. Å de 2 lagen möttes i en intensiv match på Hovet ikväll, med mig & Anette på rad 11 på ena långsidan.
Inte ens 65 minuters hårt jobb, över 80 skott & 10 mål kunde skilja lagen åt. Djurgården vann till sist på straffar!
Chet Pickard

Sedan körde jag in Anette till hennes hotell på Kungsgatan innan jag begav mig söderöver, hem till mitt gryt! Å här hade André & Robin kommit hem, medan jag var borta. Tur det fanns matlådor i frysen, så de behövde inte laga någon mat! Den här veckan är en mycket ovanlig vecka! Ty Robin har ”bara” morgonträningar…. så alla kvällar förutom imorgon & söndag kan vi umgås allihopa!! Åååå vad jag hoppas att killarna verkligen åxå vill umgås… om så bara över en snabb fika på kvällen. 🙂

Imorgon är det back to basic igen – promenad till jobbet + lunchpromenad får det bli. Robin har match mot AIK imorgon & samling rätt tidigt, så jag behöver smita tidigare från jobbet, så vi hinner äta & åka till Hovet & hämta utrustningen innan vi beger oss till Ulriksdals IP.

Jag vet inte om jag vågar gå ut så mycket hårdare än promenader till & från jobbet + lunchpromenad ännu. Jag har fortfarande ont i halsen & hostar.. Å är det så livet skall vara d v s inte så många & hårda promenader så får jag hålla igen på kolhydraterna & äta mer proteiner istället. 🙂
vinterpromenad

Nu blir det nog till att dricka upp mitt Kvällsrothé, sörpla i mig min slemlösande hostmedicin & krypa till kojs. Imorgon har jag möten hela förmiddagen. Först utvecklingssamtal & löneförhandling med vår vice VD, sen har vi månadsmöte med säljgruppen… så det gäller att vara skärpt!

Natti natti

XOXO

Kommentera

