Skrajsen inför dejten!

Halloj därute i stugorna,

Nu är det söndagskväll & jag sitter & tittar på en romantisk komedi med en massa kända skådisar i. Valentine’s Day, tror jag den heter. Kan inte säga att jag tycker att den är särskilt bra, men det är skönt att bara sitta här i fåtöljen en stund. Har skalat ett par morötter & skurit dem i stavar som lite ”filmsnacks”.

Jag har ju haft en väldigt lugn helg. Eftersom jag fortfarande har lite småont i halsen & faktiskt känt mig dyngtrött, så har jag inte tagit en endaste promenad i helgen. Så nu är jag lite skrajsen inför morgondagens dejt med vågen. :-/

Ingen promenad alls, om man inte bortser från den fram & tillbaka till mamma & pappa. 😉 Jag tog mig ner till dem för att hjälpa dem att åka & hämta & bära in de 55 kvm parkettgolv de köpt & skall lägga in på övervåningen hos sig. 20 pkt parkettgolv som vägde ca 21 kg/st = 420 kg golv har pappa & jag först burit från släpet in i deras hall. Sen bar mamma & jag golvet vidare in i deras matsal (just nu bygglager) medan pappa åkte & lämnade tillbaka släpet på Bauhaus.

En liten fika med kanelbulle blev det innan jag traskade uppför berget igen. Så jag har väl fått 2 prommisar à ca km idag. 🙂 Men jisses vad det känns att man har baskilusker i kroppen!
Den branta backen, som normalt gör mig rätt flåsig, där fick jag på hemvägen halvera tempot för att överhuvud taget kunna andas…. Jisses!! Å i den backen sprang man gladeligen upp och ner flera gånger om när jag spelade handboll för 25 år sen… vi hade nämligen backträning i den!
Nåja, ta detta som ett löfte; innan sommaren är slut skall jag ha rushhat upp för den där jäkla backen igen!

Jag kom hem lagom till hockeyn, sista matchen i Oddset Hockey Games – Sverige-Finland. Å den slutade ju åxå med förlust tyvärr…. men det är bara att bryta ihop & komma igen!
3 kronor

Åååå snälla, håll tummarna för mig inför morgondagens dejt!!

Suss gott.

XOXO

Kommentera

