Fredagsmys & finbesök.

Halloj!

Äntligen på benen igen! Vaknade upp med en grym migrän igår vid halv 7…. det var bara att sms:a jobbet & meddela att jag skulle sussa en stund till. Vaknade till liv strax efter kl 13 & var rätt groggy, så jag hoppade jobbet helt & hållet.
Vilade hemma utan TV & radio fram till 17-snåret. Riktigt skönt….

Kollade självklart Sveriges match mot Tjeckien i Oddset Hockey Games. Åååå vad det såg bra ut i första perioden, vi var hungriga & snabba på skridskorna. Det kändes t o m som om vi lite hade både spel & Tjecker i våra händer. Så jag vet inte vad som hände i andra & tredje perioden, för det var som om någon slagit på ”slow-motion-knappen” 😦 & det utnyttjade ju Tjeckerna som till slut vann med 2-0.

Efter hockeyn knäppte jag över på SVT1 & hamnade i en dokumentär om Carolina Klüft. En underbar & väldigt utlämnande dokumentär om en av våra bästa friidrottare någonsin (enligt mig). Har ni inte sett den, så gå in på SVT Play, dokumentärfilm…. det är nästan ett måste!
Det har fått min hjärna att börja jobba… återkommer till det i ett senare inlägg.

Idag har det varit jobb igen… väldans lugnt fortfarande. Men lite skönt att i lugn & ro få skapa lite ordning, läsa in sig på prislistor etc för min nya tjänst. Har ju jobbat där en hel vecka nu… 🙂

Under eftermiddagen kom det ett sms från Robin, som ville komma hem till mig med en kompis…. så jag har lagat middag till dem & bakat en kladdkaka de kan fika på. 🙂 Alltid lika kul när de vill komma hem, fastän det är ”pappa-vecka”.

Själv har jag fredagsmys med mineralvatten från min SodaStream som jag ”pimpat” med frysta bär. Suveränt gott. Å som snacks ett äpple & en apelsin, som blivit skurna i klyftor.

(här skulle det ha varit en bild på bubbelvattnet… men det gick inte att ladda upp den)

Nu sitter jag i min fåtölj & tittar på Ciderhusreglerna. Jag kan inte påstå att den är överdrivet bra, utan nästan lite underligt tragisk… men så är den ju skriven av Lasse Hallström åxå. Å så finns det inget annat att kika på ikväll…

Imorgon har jag bokat tvättstugan till kl 10. Jag hoppas att jag orkar med en promenad åxå…. det blev ju ingen går & ingen idag. Men med tanken på migränen igår, så planerade jag faktiskt att vila från promenaden idag åxå. Lite tror jag att migränen var kroppens sätt att tala om att det varit mycket promenader fastän jag inte varit riktigt frisk.

Har jag ont i halsen imorgon så vilar jag imorgon åxå punkt slut. Jag måste få bukt med eländet, så jag kan börja träna på riktigt!

XOXO

Kommentera

