Luftvägsinfektion – jajamensan

Välkommen luftvägsinfektion. Usch… ska det aldrig ta slut? 

Har haft lite småont i halsen sen i lördags, men valt att ignorera det så gott det går. Vissa dagar är bättre än andra. Idag har jag suttit på kontoret med en irriterande huvudvärk  & känt den där stickiga/ brännande känslan som går ner genom hela halsen & ner i bröstet. Nyst & hostat om vart annat. Inge kul alls. Jag har ju inte ens kraft att hosta upp slemmet som sitter kvar i bröstet sen flunsan… *suck*

Bild

Min bordsgranne på jobbet sa flera gånger under dagen att jag var ovanligt tyst, jag som brukar kvittra hela dagarna…. Nåja, det blev ingen lunchpromenad, utan lunch med pappa & syster istället 🙂 det blev heller ingen promenad hem. Kände mig så hängig att jag valde att lifta hem med syster. 🙂

Å här har jag nu suttit under min Snug-Rug sen jag kom hem & varit grymt tacksam över att jag hade både energi & vilja att städa hemma igår!

Nu tror jag att jag skall göra i ordning en kopp thé med lite honung i & sen krypa ner i lopplådan. Hoppas jag mår bättre imorgon! 

Puss & kram

Kommentera

