Mörk måndagsmorgon – både ute & på vågen

God förmiddag på er vänner,

Usch, jag har inte sovit så bra inatt. Hade svårt att somna för det gjorde ont i halsen & jag hostade en del p g a irritationen i halsen. Sen vaknade jag vid 02:30 inatt av att det var någon som tassade i köket… jag gissar att det var Robin som försedde sig med godsaker under Superbowl matchen. För det luktade popcorn åxå… sen var det svårt att somna om igen. Vaknade ytterligare en gång med en känsla av att var väldigt utvilad, ni vet en sån känsla man kan få när man försovit sig… så jag kikade på klockan; 04:50 visade den *suck*

När klockan ringde 05.30 var jag ändå taggad för prommis. Men det blidde ingen långpromenad t jobbet idag, utan den gamla vanliga ”fågelvägsprommisen”. Det var alldeles för mörkt imorse. Men skam den som ger sig…. jag gör ett nytt försök nästa måndag. 🙂

Dejten med vågen var inte så där överdrivet kul imorse… +0,4kg visade den. 😦 Men det var lite trevligare att träffa måttbandet.. kolla gärna framgångarna under ”Vikt & mått – min framgång i siffror”.
Men det är klart, jag har ju ätit både en halv pizza & lite glass i helgen, så det är väl inte så konstigt. Å nu får jag sota för det. 🙂 Men ingen mening att gråta över spilld mjölk, det är bara att ta sig i kragen!

Idag blir det lunchprommis på jobbet… Eva J, Eva R, Stefan & jag har bokat en lunchprommis… Ska bli riktigt skönt, det är så pass lugnt på jobbet nu att jag siktar på lunchprommis varje dag. Rundan vi går är ca 3 km lång & brukar ta runt 35 minuter.

Då skulle man kunna ta stavarna & ta en kortis på kvällen när man kommer hem bara. Snabbt & effektivt. 🙂

C ya later… XOXO

Kommentera

