Produktiv söndag

Så var det söndag kväll & jag & André har precis ätit middag. Robin är på väg hem från Skåne & skall hämtas vid kl 20.30 – 21.00. 

Vi passade på att äta Andrés favoritmat ikväll medan Robin är borta; pannkakor. Å så har jag 2 kladdkakor i ugnen, till barnen så klart. Själv får jag nöja mig med pannkakorna…. & glassen jag festade på igår!

Usch, känner av halsen igen, sen igår, vilket är sjukt tråkigt. Jag kanske får pallra mig iväg till en sköterska på vårdcentralen så de får titta mig i halsen. Avvaktar ett par dagar i alla fall…. skall försöka kurera mig med frisk luft, mycket sömn & brustabletter med antioxidanter. 🙂

Jag trotsade i alla fall det halsonda & gav mig iväg på en PW idag. 7,25 km avverkades på 1 timme & 5 min, 964 kcal brändes bort. Galet skönt var det i solskenet. 

Jag tog massor med fina bilder för att visa er & förde över dem från telefonen till mailen. Sedan raderade jag dem från telefonen så klart…. & när mailen ramlar in…. har de inga bifogade bilder 😥 SURT som attan. Men men… jag får väl ta nya. 

Väl hemma, så blidde det lite mellis, jordgubbsfil med Kellog’s K-special, en halv banan & några russin. Smarrigt som tusan var det. 

Sen var det hopp in i badrummet & kleta i färg för att täcka de små grå som envisas med att kika fram. Kan de inte bara inse att jag inte är redo för dem ännu & sluta komma fram stup i kvarten??! Nåja, nu är de täckta med mellanbrun färg för några veckor i alla fall. 🙂

Jag klurar på om jag skall ta en morgonpromenad till jobbet imorgon bitti…. en omväg alltså, så jag har dagens PW gjord redan på morgonen…. Var inne & kikade på när solen går upp imorgon bitti & 07:52 säger de… undrar om det är tillräckligt ljust för att våga sig ut kl 06:30. En del av sträckan där jag går är väldigt ödslig & dåligt upplyst, därav min tveksamhet. 

Hmmm…. jag gör som så att jag planerar för det & packar ryggsäck med duschgrejor & morgondagens outfit till jobbet. Å är det tillräckligt ljust, så går jag… är det inte tillräckligt ljust, så tar jag en lång skönt PW på lunchen. 🙂

Nu är det dax att plocka ut kladdkakorna… 

C ya tomorrow, XOXO

Kommentera

