En isig onsdag

Ett ”mitt-i-veckan-avtryck”…

Onsdag idag… & det har varit en härlig sådan om man bortser från morgonens bravader! Först är min mage & jag inte på samma humör (utelämnar detaljer) så jag blir sen till jobbet…. när jag väl kommer ut, så regnar det… inte så mycket konstaterar jag & börjar gå. Å näää, så farligt var inte regnet…. det var värre med isgatorna man halkade på till jobbet. Försökte trampa på där tillfälle gavs, sen fick man promenera minst lika mycket i kanterna på vägarna där det fortfarande låg lite snö, så man fick fäste under fötterna.

Det tråkiga vände dock till roligt när pappa ringde precis vid lunchtid & meddelar att han är på Bauhaus, som ligger ca 200 m bort. Han ville jättegärna bjuda mig & Tessan (systeryster) på lunch! Sagt & gjort, vi åkte till Vretastugan i närheten av Tumba & käkade. Supermysigt med ett ”halvt” familjehäng över lunchen.

Nu är snart klockan slagen & det är dax att bege sig till Hovet. Robin har match mot AIK kl 19. Inte utan att även jag är lite laddad… hi hi hi hi…. som den hockeygalna mamma man är. Nu håller vi tummarna för att vi får 3p med oss ikväll!

Bild

 xoxo

Kommentera

