Äntligen igång igen!

Halloj,

Tisdag idag & som ni ser har jag bytt utseende på bloggen.  🙂 Hoppas att detta tema skall falla oss bättre på läppen.

Idag blidde det prommis både till & från jobbet…. det kändes att man inte riktigt var i samma form som innan jag blev sjuk. Men det var skönt med de uppfriskande promenaderna. Även om det bara tar ca 25 min att gå till jobbet, så gör de ju nytta, de små promenaderna. Minst 30 min vardagsmotion om dagen, rekommenderas & det uppyller jag ju 😉

Så skönt att äntligen komma igång igen. Jo, det var i och för sig ”bara” till & från jobbet, men ändå. Har faktiskt saknat mina små promenader till & från jobbet. Nu väntar jag på att det skall bli något, lite ljusare på mornarna, så man kan ta en omväg till jobbet & ha duschgrejor med i ryggsäck…

Det gjorde jag vid ett par tillfällen förra sommaren, superskönt! Då har man lixom sin PW gjord redan innan man börjar jobbet. 😉 

Dagens promenader visar enligt Endomondo*:

2 x 2,48 km på ca 25 minuter styck & jag brände ca 2 x 320 kcal…

Var inte det bra, så säg. 🙂 Imorgon blir det prommis till & från jobbet igen + att jag nog skall ta mig en lunchpromenad åxå. Det är ju lite skönt att komma ut & få lite dagsljus.

Till eftermiddagsmellis blev det Keso med ett par matskedar blåbär, en halv banan & en kiwi:

 Bild

Smaskigt värre. 🙂

Nu är klockan snart 22 & jag har varit & hämtat Robin efter hockeyträningen. André sitter på sitt rum & spelar. Jag hade nästan tänkt att färga håret ikväll, men jag skall nog göra mig iordning för kvällen & krypa ner i sängen istället.

Jag ska bara: tvätta mig & borsta tänderna… försöka fixa till ett par saker till bloggen… ta hand om resterna från dagens middag…

Kommentera

