Väldans produktiv helg!

Halloj,

Redan Söndagskväll…. vart har helgen tagit vägen?? Det känns ju som om man inte hunnit ens hälften av vad man tänkt….. Å andra sidan, om jag tänker efter;

Fredag: då var det Kamomillmiddag hemma hos Sanne. BK Kamomill är vårt gamla innebandylag & när vi lade klubborna på hyllan 2003, så bestämde vi oss för att träffas 1 gång i månaden & käka hemma hos varandra. Så har vi åxå gjort ända sedan dess!! Helt fantastiskt att vi fortfarande håller ihop. På middagen i fredags bestämde vi att vi skall försöka göra en weekendresa i September i år, för att fira att det är 10 år sedan vi lade klubborna på hyllan (eller för att vi fortfarande träffas…. ). Sanne bjöd på skaldjur, sjögrässallad, bröd, aioli & till efterrätt vaniljglass med syltad ingefära. Supersmarrigt! Klockan var en bra bit efter 24 när jag, Maria & Eva, som gjort sällskap till Sanne, begav oss hemåt.

Lördag: rise & shine vid 9-snåret… Åt min havregrynsgröt & sedan satte jag bulldeg!! Hade ju lovat Robins hockeylag kanelbullar om de vann det kommande derbyt mot Huddinge, senare på kvällen. Så jag bakade 70 bullar & satte av mot Hovet. I Huddinge spelar flera killar som Robin spelat ihop med tidigare under sin karriär, så det var många kramar & glada återseenden på läktaren! Alltid lika roligt att träffa ”gamla” föräldrar… man inser att man faktiskt fått många vänner genom Robins hockey! Å precis som för killarna, som värmer upp tillsammans, garvar & skvallrar ikapp med sina motståndare, men under hela matchen krigar som om det vore på liv & död – nästan likadant är det för oss föräldrar. Vi skrattar, fikar & skvallrar ikapp…. men under matchen, då hejjar vi minsann på ”vårt” lag.
Nåja, Robins Djurgården vann!! Det var 3 efterlängtade poäng, efter en lång förlustsvit! De hade så förtjänat bullarna! Ha ha ha ha, huvudtränaren kom förbi mig med en hel påse bullar efter matchen (20 st varje påse) & frågade om det var OK att tränarna snodde in en påse till sitt kontor. Klart det var!

Pappa kom åxå & kikade på matchen, även fast inte Robin stod. Mamma låg nerbäddad med feber & halsont & följde matchen via liveuppdateringen i sin telefon… 🙂

Så dagen idag, Söndagen: Vaknade redan kl 07:30, masade mig upp & tog rätt på resterna från gårdagens bullbak. Sen vet jag inte vad som flög i mig, men jag satte igång att frosta av frysen!! Vid 10:30 kom Pernilla förbi med sin söta dotter Elsa. De skulle hämta en IKEA-låda med en flexitrax-bilbana som jag haft i källaren sen mina killar var små. Elsas lillebror Olle skulle få ta över den. 🙂
Vid 15-tiden var jag äntligen klar med frysen, då begav jag mig iväg till MAXI för att storhandla….. 2 timmar senare & 3.800 kr senare kom jag hem. Då var det bara att börja med de 3 storkok jag bestämt att göra för att underlätta veckan.

Sagt & gjort…. nu har jag gjort en dubbel sats med köttfärssås, 1 middag med pastasås med kassler & 1 middag med kyckling i rödcurry. Så nu behöver vi bara koka ris, pasta eller potatis & göra sallad. Superskönt! Imorgon kväll får jag koka lite extra pasta, Robin ville ha några matlådor med till hockeyn…. så jag skall plocka undan av maten jag gjort ikväll, så kompletterar jag med pasta/ris imorgon… Nu orkar jag inte göra mer idag. Skall ta rätt på maten & disken i köket, sen är det attan dax för lopplådan.

Imorgon är det måndag & dejt med vågen igen…. jag fasar faktiskt! Mest för att jag inte rört en fena förra veckan, eller veckan innan dess. Men men…. det får bli som det blir, har man varit sjuk, så har man. 😉
Det är bara att ta nya ta den här veckan!

xoxo

Kommentera

