Bakslag – när vänder det?

Det är torsdag idag…. & jag har varit dålig på att uppdatera bloggen.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta!!

Igår vaknade jag med feber igen!! Dessutom en spänningshuvudvärk & en orkeslöshet som inte var av denna värld….
Det är visst något riktigt elakt som satt klorna i mig. 😦
Det var bara att sjukanmäla sig igen…. efter en ynka arbetsdag. Kanske att jag tog mig vatten över huvudet som jobbade hela dagen & sen åkte hem & bakade 2 födelsedagstårtor till Robin som fyllde år igår.

Febern hade gett med sig lite imorse (dag 10 i rad med feber), men orkeslösheten…. helt vansinnigt!! Hade det inte varit så hiskeligt kallt ute, hade jag nog tagit mig en promenad runt kvarteret idag. Känner att jag behöver ha frisk luft!!! Efter att ha sms:at Eva & syster yster på jobbet att jag inte kommer in idag heller, så somnade jag om. Vaknade upp kl 13, vilket innebär att jag sovit non-stop (ja nästan) i 14 timmar!!! Men jag känner mig ändå helt matt…

Usch… inget bra, med min önskan om ett hälsosamt 2013!!! Ingen bra start alls… utan ork, blir det så klart näst intill ingen matlagning alls. Man tar bar något som går fort ur frys & kyl. Vilket inte alltid är de mest hälsosamma valen. 😦

Jag undrar när det skall vända. För första gången på väldigt många år så vill jag verkligen ta tag i min vikt! Jag vet att det kommer att bli hårt arbete, både fysiskt & psykiskt, men jag vill sååå gärna komma igång.

Imorgon skall jag försöka ta mig till jobbet igen… men jag skall nog inte jobba full dag! Utan smygstarta lite… jag är långt ifrån pigg & kry, men jag har en förstående arbetsgivare, så kanske att jag kan få jobba en lite kortare dag imorgon. Å lite få känna mig för.

Håll tummarna för att jag får vakna feberfri imorgon.

xoxo

Lämna en kommentar