Krasslig – bara förnamnet.

Gokväll i stugorna,

Sorry för att det inte blivit något inlägg på en stund. Men jag har varit mer eller mindre tvungen att bädda ner mig! Vaknade igår morse & hade jätteont i halsen & kände en begynnande luftvägsinfektion, men bestämde mig för att pallra mig iväg till jobbet & se hur långt jag orkade.

Jag har ju besök den här veckan & nästa av Minna från vårt kontor i Helsingfors. Jag skall utbilda henne i 3:e landsflyttar innan jag börjar min nya tjänst på sälj. Så det kändes lixom lite angeläget att vara på plats!

Men kl 14 orkade jag inte längre. Det var bara att pallra sig hem & däcka i sängen med en kopp thé med färsk riven ingefära & några citronskivor i. Ont i varenda muskel & led har jag, men jag vet inte om det beror på Hypotyreosen, eller om det är influensan som flyttat in i min kropp. 😦
Hursom helst, jag tog febern när jag gick & lade mig & termometern visade 38,4 grader.
Å med en normaltemp på ca 36,2 så var det inte konstigt att jag kände mig överkörd av en traktor!

Sov dock som en stock & vaknade imorse & mådde precis lika dåligt. Jag hade fortfarande feber så det blidde till att kura upp sig i fåtöljen under min Snug-Rug med mitt specialthé & en massa vatten! Idag kom hostan åxå! Ja jisses vad det gör ont att hosta…. försöker verkligen att hålla igen, men det vill sig verkligen inte ibland. Att hosta känns som om det sitter 20 rumpnissar & rispar som galningar med varsin kniv på insidan av bröstet!!

Nåja, jag hoppas att jag nått ”peaken” på detta nu & att jag går mot friskare dagar…. Jag vill ju komma igång på riktigt med mitt hälsosamma liv.

Men kanske ska jag ägna de här sjukdagarna åt att planera mitt nya hälsosamma liv lite bättre?! Det kanske vore bra att läsa på lite… att ha en plan, så man inte riskerar att ramla i fallgroparna det första man gör. Utan håller i lite längre än tidigare. 😉

Nu får det nog bli lopplådan… är helt slut (efter att ha suttit i min fåtölj heeela dagen).

xoxo

Kommentera

