Sköna Söndag

Gokväll!

Klockan är 23, det är söndagskväll & jag är just hemkommen från Hovet där Robin & hans DIF mött Linköping i J18 Allsvenskan, grupp Södra.

Det gick inget bra…… vi (eller de) förlorade med 0-5. Inge bra…. inge bra alls. Men, det är bara att brya ihop & komma igen. 🙂 På torsdag väntar Almtuna borta!

Igår var jag på kalas hemma hos kusin Mia & hennes familj. Mycket trevligt. Å jag höll mig i skinnet, vad gäller godsaker. En LITEN bit tårta, 2 snittar med skagenröra & 1 sockerkringla. 🙂

Innan kalaset, eller rättare skrivet redan kl 10 på förmiddagen så var mamma & jag duktiga & tog oss ut på en PW. 🙂 Vi gick runt vattenverket. En runda på ca 4 km. Å när vi kom till uppfarten hemma hos mamma & pappa, så sa vi hejdå & jag skulle traska hemåt. Men det var så skönt hemma att jag beslöt mig för att gå ytterligare en liten sväng. När jag kom hem, så visade mobilen att jag totalt gått 8,2 km & brännt 1082 kcal. 🙂 Det var väl duktigt gjort av mig.

När vi kom hem från kusin Mia, så hade jag en helvetisk spänningshuvudvärk. Så kl 21 var det tack & gonatt för Pernilla. Usch hujeda mig. Det var på gränsen till migrän. Jag mådde illa & trodde nästan jag skulle kräkas. Men…. jag somnade sött & vaknade upp 11 timmar senare, pigg som en lärka & utan huvudvärk.

Så jag gick upp, satte på ett par koppar kaffe & kikade på termometern; -9,7 grader visade den. Så jag smsade mamma & sade att det kanske inte var så mysigt att PWa i den kylan. Vi kom fram till att vi skulle vänta ett par timmar för att se om det blev lite varmare….. under tiden började jag städa.

Det blidde aldrig varmare…. så jag har idag vädrat sängkläder, bäddmadrasser & sängöverdrag. Dammat & dammsugit i mitt sovrum & vardagsrummet. Det känns bra.

Resten får jag fortsätta med imorgon…. & imorgon kommer André & Robin hem igen!! Som jag längtat!!! Äntligen lite liv & rörelse här hemma igen. 🙂

Imorgon är det åxå invägning…. lite nervöst, men jag tror det skall gå bra. Trots att det inte blev någon promenad idag. Hoppas att det positiva från ”tjuvinvägningen” fortfarande håller i sig!!! Det vore sjukt skoj!!

Nu ska jag stjälpa i mig mitt ”kvällsro thé” & sen tvätta mig & krypa till kojs. Hade tänkt försöka vara på jobbet till kl 7 imorgon bitti. Jag får inte glömma att packa ner täckbyxor, långkalsonger, sport-BH & träningströja! Imorgon blir det lunchpromenad oavsett vad termometern säger.

Vi hörs imorgon….

xoxo

Kommentera

