Busig tjej igår….. trött tjej idag…

Hallojsan,

Skrev ett långt inlägg igår, men när jag postade det, så stod datorn & tickade… & tickade… & tickade… så jag surnade till & försökte att posta om det. Men se det gick inte! Då stängde jag av…

Får försöka återberätta det nu istället 🙂

På jobbet är det så pass lugnt för tillfället att jag bestämde mig för att gå hem vid lunch igår. Jag får ju inga nya uppdrag tilldelade, då jag om ett par veckor skall börja en ny tjänst. Så jag fasar ut mig själv från nuvarande avdelning & ska från 1 februari fasas in på min nya avdelning. Ser fram emot det… ska bli kul att få nya utmaningar att bita i.

Nåja, väl hemma började jag så sakteliga att städa undan julen… det får vara nog med den nu tycker jag. 🙂 Så jag gick hemma & skrotade i mina mysbyxor….. supermysigt!

Klockan 17:45 hade PW Hitler, som min syster utnämnt sig till, kallat till ny promenad. Å med min hjälp så fick vi även med oss mamma & pappa denna gång. Riktigt mysigt att promenera & umgås bara vi 4! Pappa & Tessan satte av i en jäkla fart, medan mamma, som mådde lite dåligt & var jättetrött & jag tog det lite lugnare. Vi gick i mammas takt & pratade om jobb, mina älskade ungar & allt där emellan.  Å när vi gått nästan hela rundan, så stannade pappa & Tessan & väntade in oss eftersläntrare. Då blidde det skiftbyte, så jag promenerade sista biten med pappa & Tessan hejjade på mamma.

Tessan & jag tog sen en liten omväg…. så väl hemma visade telefonen att jag promenixat 5.88 km på 1 tim 4 min & 10 sek. 718 kcal hade jag bränt på kuppen! WEIIII va jag e bra. Det är lite roligt med Endomondo i telefonen. Man kollar & jämför tider på sina vanligaste sträckor…

Jag kan varmt rekommendera den!! Har tidigare provat RunKeeper, men den var så dålig på att uppdatera GPS’en, så den hackade en del.

Det var riktigt uppfriskande att komma ut i friska luften… vinden riktigt bet i kinderna. Å i euforin bestämde Tessan & jag oss för att ta med bra skor för att idag på lunchen kunna ta en lunchprommis… & nu har hon bangat!! :-/

Nåja, jag sitter ju här & uppdaterar, så jag får nog ta en långpromenad hem från jobbet idag… vaknade 07:30 imorse, så det blev till att ringa efter skjuts till jobbet. Sååå dåligt Pernilla!!! Jag fattar inte att jag är så fruktansvärt trött!

När jag tidigare försökt mig på att komma i form, så har jag efter ett par dagars PW’s fått en sån endorfinkick att det känts som om dygnet haft för få timmar! Jag väntar fortfarande på den kicken… men det vill sig inte riktigt.

Jag anar att det beror på mörkret, att jag inte varit ute i dagsljuset & tankat A- & D-vitamin som solljuset ger. Får bli bättre på att komma ut, åtminstone, en liten sväng på lunchen någon dag i veckan.

Busig var jag igår åxå…. jag tjuvvägde mig!! Näää jag avslöjar inte vad vågen visade. Men det var mer positivt än jag trodde, vilket skruvar upp förväntningarna inför måndagens officiella dejt med vågen. Hoppas kunna MINST hålla i det vågen visade igår. Det vore superskoj.

När man har Hypotyreos, så har man en låg ämnesomsättning & grovt uppskattat så känns det som om jag måste jobba ungefär 200-250% mer för att nå samma viktminskning som en ”vanlig dödlig”. Därför har jag givit mig själv hela år 2013 att gå ner 25 kg. Tror jag räknade ut att det skulle bli ca 0,7kg/ vecka.

Sen är det ju så att jag har svårt att säga exakt hur mycket jag vill gå ner i kg räknat. Jag måste nog justera det utmed resan. Måttband & allmännt utseende måste få vara med & styra åxå. Men jag börjar med att säga 25 kg, då har jag lagt mig på en vikt som ligger 13 kg över den vikt jag hade innan jag blev gravid första gången.

Men jag hoppas kunna bygga lite muskler nu åxå & det vet vi ju alla att muskler väger mer än fett… 😉

Oj, nu har jag svamlat massor känns det som…. fingrarna bara flyger över tangentbordet. Dax att hitta något att käka till lunch kanske. Jag tror att jag har ngt i frysen här på jobbet… annars måste jag ta en prommis till ICA Maxi. Känns inte så motiverat när man har 30 min kvar av lunchen.. 😉

Vi hörs kanske senare ikväll.

Ta hand om er därute.

xoxo 

Kommentera

