PW Hitler kallar till årets första möte…

Tjenixen i tisdagskvällen

Hoppas att ni haft en bra dag…

Det har jag, om jag bortser från det faktum att jag råkade stänga av väckarklockan idag, istället för att snooza. Jag vaknade kl 06.59 istället för kl 05.50. Ingen jättekatastrof, men havrgrynsgröten fick åka ner i en matlåda, de hela linfröna i en annan liten låda med ask & följa med till jobbet istället för att tillagas hemma.

Det går ju det med… inte optimalt, men det funkar. Jag tenderar ju till att ta med frukosten till skrivbordet om jag inte äter hemma & det är ju inte bra, för då kan det ta upp till en timme (!) att få i sig frukosten, vilket det åxå gjorde idag.

Nåja, som sagt var, det var ingen katastrof. Hade planerat att gå & lägga mig tidigt ikväll, men nu är klockan 23.16 & här sitter jag & plinkar på tangenterna. 🙂

Syster min skickade ett sms igår & kallade till PW efter jobbet idag. Mamma, pappa & jag var inte sena att heja på. Mamma var t o m så hurtig så hon tog med sina stavar! WAY TO GO MOM!!

Min Endomondo låg i fickan & tickade under promenaden & när jag kom hem & summerade rundan så meddelade Endomondo glatt att jag promenerat:

6.73 km på 1 tim, 6 min & 28 sek. 7886 steg & antal brända kalorier: 891!! WAY TO GO PERNILLA!

Nåt positivt ska man väl ha som tjockis & just nu är det att jag väger så pass mycket att jag t o m under korta sträckor faktiskt bränner en hel del kalorier… 🙂

Men jag vet ju åxå att ju mer vikt jag kommer att tappa desto mer kommer jag att få jobba för fortsatt viktras.

Imorgon blir det inte mer än den sedvaniga promenaden till & från jobbet. På kvällen skall jag möta upp en hockeymamma & hennes dotter, för att tillsammans gå & kika på när Djurgården möter Örebro i ishockey. Det skall bli riktigt skoj!

Men på torsdag är det PW inbokat med mamma, pappa & syster igen! 🙂

Nu tror jag det får bli lopplådan, vill banne mig komma upp i tid imorgon bitti! Planen är att promenixa hemifrån strax efter kl 7 så jag är på jobbet till senast halv 8.

Allt för att kunna smita från jobbet vid halv 5 för att hinna hem & hämta bilen & ta mig till Hovet, få bra parkeringsplats & sedan hämta ut våra biljetter. 🙂

Natti natti!

xoxo

Kommentera

