Invägd & fick en sån käftsmäll av verkligheten…

…att jag inte längre kan stava till chälvsjänsla eller chälvförtroende. 😥 

Fyyyy faaan!! Hur lät jag det gå så långt? Är det helt säkert att det inte finns någon paragraf i brottsbalken som säger att det är olagligt att misshandla sig själv? 

Nåja, jag skall försöka få till någon snygg & riktigt snitsig viktkurva, så ni kan få följa min resa nedåt. Har inte engagerat mig i det ännu, men jag kan ju med en rodnad som få kan mäta sig med meddela att jag vägde in mig idag:

101,6 kg!!!! 

Så där, nu är det offentligt…. jag har mörkat min vikt länge. I flera år faktiskt & svarat undanflyktigt om det pratats om vikt. Som om det inte syns…. ha ha ha ha. Jo, för i den självförnekelsen har jag levt. Så länge jag inte berättar för någon vad jag väger, så ser det fortfarande ut som om jag väger 63 kg (som jag gjorde innan jag blev gravid med min äldsta son, André).

Helt makalöst hur man är funtad. Ha ha ha ha. 

När jag ändå var i farten, så tog jag fram ett måttband…. kan vara bra att ha som back-up när vågen inte säger vad jag vill 😉 

Så nedan är vad vi kom fram till, mitt lilla måttband & jag:

Hals: 38,5cm

Byst: 119,5cm

Midja: 118cm

Överarm: 39cm

Lår: 70cm

Knä: 38cm 

Detta skall självklart åxå redovisas, 1 gång i månaden typ, i ngn form av diagram i sidokolumnen. 

Som ni kanske märker, så har jag varit med förr….. för ett par år sen, så fick jag äran att blogga för tidningen MåBra om viktnedgång & Hypotyreos. Det gick inte så där himla bra, det kom en massa saker emellan & dessutom blev jag varse att tiden vi fick blogga var begränsad. Men en del tankar & idéer finns kvar & dem har jag tänkt att använda här istället. 🙂 

Nu skall jag ta min taskiga chälvsjänsla & mitt ännu sämre chälvförtroende & krypa till kojs. Imorgon har jag bokat en PW efter jobbet tillsammans med mina föräldrar & min syster. 

xoxo

Kommentera

