Gott Nytt Hälsosamt År – 2013

Halloj, 

Välkommen hit, till min ringhörna! 

Här kommer du att få möjlighet att följa med mig i mitt liv…. mitt nya liv….. mitt nya liv med sunda & hälsosamma vanor. Mitt nya liv med sunda, hälsosamma vanor & hypotyreos. En ruskigt utmanande kombo, som säkerligen kommer att sätta mig på prov fler än en gång. 

Hypotyreos – står för en underfunktion i sköldkörteln, vilket leder till brist på de livsviktiga sköldkörtelhormonerna T4 & T3. Hypotyreos bidrar till sänkt ämnesomsättning i kroppens alla celler, vilket ger många & olika symptom.

Jag skall ge er den långa versionen vid ett senare tillfälle… 🙂 

Varför blogga? Hmmm, svår fråga…. eller kanske inte. Mina tankar kring detta med att blogga har snurrat ungefär så här: det vore ju schysst att föra någon form av dagbok över sina framsteg, så att man i sina svackor kan gå tillbaka & tanka positiv energi från de perioder då man varit inne i ett positivt stim…

Det skulle ju åxå vara kul om man kunde inspirera någon annan som hittar hit, läser & känner igen sig (både helt & delvis). Sen är det ju detta med pressen! Att inte kunna fuska då man inte vet om det är 3 eller 3486 personer som följer ens framfart… det sätter nog en bra press på mig.

Å press tror jag att jag absolut kommer att behöva för att orka. En klok man sade till mig en gång att det tar lång tid att skapa nya vanor… så jag anar att jag kommer att hänga här en stund. 

Klockan är nu närmare 04:30 den 1 januari 2013 & det är nog dax att stänga igen sina ljusblå för några timmar. Imorgon, eller senare idag, så får jag nog rita ihop ett ”hur hamnade jag här” inlägg till er. Å så får jag försöka snygga till layouten lite vartefter… jag är ju inget datasnille direkt. Så jag hoppas att ni har lite överseende med det. 😉 

Gott Nytt År på er därute & suss gott. 

xoxo

Kommentera

