Alltid på en måndag ;-)

Halloj! 

Hoppas ni haft en härlig start på 2013. Själv försöker jag fortfarande att förstå att det är ett nytt år… Jag har ju väntat på 2013 precis lika mycket som jag fasat för 2013. Å den skräckblandade förtjusningen har ju med mitt årslånga projekt att göra 🙂

Ni vet… den där hälsosamma livsstilen jag skall anamma detta år, 2013! 

Å imorgon smäääääääller det!  

Det kommer nog inte att bli så lätt, så glada hejjarop utmed vägen kommer att vara grymt uppskattat. 

Att få in det hälsosamma levernet i mitt liv ska bli intressant. Varför? Jo, det ska jag berätta för er: 

För ca 15 år sen, så skilde jag mig från mina barns far. Våra barn var då 3½ & 1½ år gamla & vår överenskommelse var att de skulle bo varannan vecka var hos oss. Då spelade jag innebandy ca 3-4 ggr i veckan, något jag gärna ville fortsätta med. Så mina älskade föräldrar ställde upp som barnvakt de veckor jag hade barnen, så jag kunde få träna.

Men det dåliga samvetet slog till efter ett tag, hur kul är det att missa nattningen av sina barn hälften av de dagar de bodde hos mig?! Jag missade ju redan 50% av deras uppväxt…. ja ni förstår. 😉

Så jag försökte att träna den veckan jag inte hade barnen, men på den nivån jag spelade innebandy, så fick jag då försaka en del speltid, vilket så klart inte är roligt. 

Så jag slutade med innebandyn. Å ägnade mig åt mina älskade barn….. de blev lite större & började själva idrotta & som alla andra förädrar, så blev det ett evinnerligt skjutsande överallt. Ett tag spelade de både fotboll & innebandy bägge två…. hur jag hann fattar jag inte. Men den som fick stå tillbaka var ju jag….. min ”egentid” fick läggas undan i en låda ”ett tag”. 

Under den ”stunden” (ca 12-14 år) så har jag hunnit lägga på mig nästan 25 kg!!! 

Helt sjukt!!! Sedan min yngste son, Robin föddes för snart 17 år sen, så har jag lagt på mig 25 kg!! Det är ju mer än 1½ kg/ år! Oförsvarbart, chockerande & fruktansvärt irriterande. 

Men det är dessa 25 kg som skall bort nu! Under 2013. 🙂 

Det vore otroligt roligt om ni ville följa med mig på den här resan!! Jag är peppad, förväntansfull…. lite orolig, nästan som ett barn på julaftons morgon. 🙂 

xoxo

Kommentera

